فرودگاه کابل بار دیگر مورد حملات موشکی واقع شد

پیام جوان: به گزارش دوچه وله، روز دوشنبه ۳۰ آگوست (هشتم شهریور) فرودگاه کابل بار دیگر هدف حمله واقع شده است. این حملات در شرایطی صورت می‌گیرند که آمریکا بر آن است همه نیروهای خود را تا پایان ماه جاری از افغانستان خارج کند.

خبرگزاری آلمان با انتشار گزارشی از کابل خبر از حمله موشکی به فرودگاه این شهر داده است. این حملات از منطقه خیرخانه، واقع در شمال غربی کابل صورت گرفته است.

حملات موشکی به فرودگاه کابل در شرایطی صورت می‌گیرد که این فرودگاه از سامانه پدافند موشکی برخوردار است. خبرگزاری آلمان در ادامه گزارش خود نوشته است که چند هفته پیش کارآیی این سامانه مورد آزمایش قرار گرفته است.

هشدار درباره حمله به فرودگاه کابل

در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از یک خودرو منتشر شده که طعمه حریق شده است. گمان می‌رود که موشک‌ها از این خودرو به سمت فرودگاه پرتاب شده‌ باشند.

باید یادآور شد که جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا روز یکشنبه ۲۹ اوت نسبت به احتمال حملات جدید به فرودگاه کابل هشدار داده بود.

در جریان حمله نیروهای وابسته به “دولت اسلامی” (داعش) به فرودگاه کابل در روز پنجشنبه ۲۶ آگوست صدها نفر کشته و مجروح شده بودند.

فرستنده خبری سی‌ان‌ان شمار کشته‌شدگان این حمله را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرده است. دست‌کم ۱۳ سرباز آمریکایی نیز در بین قربانیان بوده‌اند.

داعش مسئولیت حمله ۲۶ آگوست را برعهده گرفته است.

هنوز روشن نیست حملات موشکی روز دوشنبه ۳۰ آگوست توسط چه گروهی صورت گرفته است.

  صحبت‌های دونالد ترامپ درباره افغانستان در سال ۲۰۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان