• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • ایران بار دیگر “از دست رفتن مرز با ارمنستان” را تکذیب کرد

ایران بار دیگر “از دست رفتن مرز با ارمنستان” را تکذیب کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران شایعه تاثیر توافق آتش‌بس قره‌باغ بر مرز مشترک با ارمنستان را “جوسازی رسانه‌ای” خواند. پیشتر خبرگزاری فارس چنین خبری را منتشر کرده بود و معاون سیاسی وزیر خارجه هم آن را تکذیب کرد.

آیا توافق آتش‌بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که زیر نظر رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین به امضاء رسید تغییری در مرزها و راه‌های ترازیتی ایران در جنوب منطقه مورد مناقشه قره‌باغ ایجاد می‌کند؟

این پرسشی است که بسیاری در شبکه مجازی به آن پاسخ مثبت داده‌اند و برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران، از جمله خبرگزاری فارس با انتشار تحلیلی به بررسی “تبعات امنیتی و اقتصادی” توافق میان باکو و ایروان برای ایران پرداخته است.

با این همه عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه روز شنبه از دست رفتن نوار مرزی ایران و ارمنستان بر اثر توافق قره‌باغ را بی‌اساس خواند و سخنگوی این وزارت‌خانه امروز اظهارات او را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعید خطیب‌زاده در نشست خبری روز دوشنبه ۲۶ آبان (۱۶ نوامبر) خبرهای مربوط به تغییر در مرز ایران و ارمنستان را “جوسازی رسانه‌ای بی‌پایه” و نقشه‌های منتشر شده در این زمینه را “ساختگی” خواند. او در جمع خبرنگاران گفت: «مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه هیچ تغییری نکرده و در آینده نیز تغییری در آن رخ نمی‌دهد.»

روز سه‌شنبه و پس از حدود یک ماه درگیری‌های شدید و خونین نظامی در منطقه قره‌باغ، ارمنستان و جمهوری آذربایجان، تحت نظارت روسیه برای اعلام آتش‌بس به توافق رسیدند. آذربایجان در هفته‌های اخیر، با پیش‌روی در جنوب قره‌باغ مناطقی تا نزدیکی مرز ایران را تصرف کرد.

  دست ترامپ را خوانده‌ایم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان