طرز تهیه پاستا کاربونارا

نویسنده: فرنگیس حسینی

مواد لازم پاستا کاربونارا

  • ۸ الی ۱۰ تکه بیکن گوساله به قطعات ۱ سانتی برش خورده
  • ۸و۱/۲ فنجان آب
  • ۴ حبه سیر ریز شده
  • ۴۵۰ گرم اسپاگتی یا لینگوئینی
  • ۱و۱/۴ فنجان پنیر پارمزان رنده شده + مقدار بیشتر برای سرو (۶۰ گرم)
  • ۳ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱ عدد زرده تخم مرغ بزرگ
  • نمک و فلفل از هر کدام یک قاشق غذا خوری برای مزه
  • جعفری تازه خرد شده برای تزئین

طرز تهیه پاستا کاربونارا

مرحله اول: بیکن گوساله و نصف فنجان آب را به یک ماهیتابه نچسب بزرگ اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​به بالا ​​بجوشانید.

مرحله دوم: اجازه دهید که حدود ۶ الی ۷ دقیقه بجوشد به طوری که آب بخار شود. سپس حرارت را به متوسط ​​به پایین کم کنید و حدود ۶ الی ۸ دقیقه به پختن ادامه دهید تا بیکن گوساله قهوه ای و ترد شود.

مرحله سوم: گوشت را درون یک صافی توری بریزید و آن را درون یک کاسه قرار دهید. بگذارید که چربی آن درون کاسه تخلیه شود و مقدار این چربی به یک قاشق غذا خوری برسد. سپس سیر را درون ماهیتابه ریخته و حدود ۳۰ ثانیه آن را تفت دهید تا معطر و کمی طلایی شود.

مرحله چهارم: سیر را درون یک کاسه متوسط بریزید. سپس یک قاشق غذا خوری چربی بیکن گوساله که ذخیره کرده بودید را (قطره قطره در کاسه زیر صافی ریخته شده) درون کاسه به سیر اضافه کنید. تخم مرغ، زرده تخم مرغ، پنیر پارمزان و فلفل را به مخلوط سیر اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

  شجریان: سروش مردم، فردوسی موسیقی ایران – قسمت سی و هشتم

مرحله پنجم: در همین حال، هشت فنجان آب را درون قابلمه بخارپز بزرگ بجوشانید. (بیش از ۸ فنجان نباشد زیرا سس را خیلی آبکی می کند در حالی که شما میخواهید غلیظ باشد). اسپاگتی و نمک را به آب جوش اضافه کرده و بپزید تا به صورت نرم در بیاید. در حالی که پاستا در حال جوشیدن است، یک آبکش را درون یک کاسه بزرگ قرار دهید.

مرحله ششم: پاستا ها را با دقت داخل کاسه آبکش کنید و به طوری که آب پاستا درون کاسه ریخته شود. اندازه یک فنجان از آب داغ پاستا را بردارید و مابقی را دور بریزید. پاستا را بلافاصله در یک کاسه بزرگ خالی قرار دهید.

مرحله هفتم: به آرامی نصف فنجان آب پاستا را در مخلوط تخم مرغ بریزید. هم بزنید و سپس به آرامی مخلوط را روی پاستا بریزید و آن را با مواد غوطه ور کنید. بیکن گوساله را هم اضافه کرده و هم بزنید تا ترکیب شود. در صورت تمایل به آن ها نمک بزنید.

مرحله هشتم: اجازه دهید پاستا استراحت کند. حدود ۲ الی ۴ دقیقه آن را مرتباً هم بزنید تا سس کمی غلیظ شود و پاستا را به خود بگیرد. در صورت نیاز نصف فنجان آب پاستا داغ باقی مانده را به آن اضافه کنید تا آن را رقیق کنید. بلافاصله پاستا را پنیر پارمزان و جعفری اضافی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان