زاکانی: در همه بوستان‌های پایتخت مسجد می‌سازیم

پیام جوان: علیرضا زاکانی، شهردار تهران در پی اعتراضات به ساخت مسجد در پارک قیطریه، از برنامه شهرداری برای ساخت مسجد در تمام بوستان‌های پایتخت خبر داد.

زاکانی در مصاحبه با خبرنگاران، نگرانی منتقدان این طرح در خصوص حفظ آرامش بوستان‌ها و درختان را نادرست خواند و گفت: «برای ساخت این مساجد، هیچ درختی آسیب نخواهد دید.»

مخالفت عضو شورای شهر

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به این طرح شهرداری، آن را غیرقانونی و خلاف شعائر اسلامی دانست.

امانی در توئیتر خود نوشت: «ساخت مسجد در پارک قیطریه نه تنها تعظیم شعائر اسلامی نیست، بلکه باعث تخریب شعائر و بدبینی بخش وسیعی از شهروندان خواهد شد.»

وی با اشاره به ممنوعیت ساخت و ساز در بوستان‌ها به جز خدمات ضروری، افزود: «تغییر کاربری بوستان‌ها بدون مصوبه مراجع قانونی ممنوعیت دارد. ضمن اینکه در فاصله ۳۰۰ متری پارک قیطریه دو مسجد وجود دارد که ساخت مسجد در این بوستان را غیرقابل توجیه می‌کند.»

دفاع از ساخت مسجد

پیش از این، دبیر شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد شهر تهران از طراحی مسجد قیطریه توسط یکی از بهترین معماران خبر داده و گفته بود: «این مسجد به عنوان نگینی در محله قیطریه و کل منطقه خواهد درخشید.»

آمار مساجد تهران

شهر تهران با حدود دو هزار و دویست بوستان و مساحت تقریبی پنج هزار هکتاری، سرانه فضای سبز ۱۶.۳۳ مترمربع برای هر شهروند دارد.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران نیز خرداد سال گذشته از وجود ۳۵۰۰ مسجد در استان تهران خبر داده بود که هزار مسجد به دلایل مختلف غیرفعال هستند.

  پاسخ علیرضا زاکانی به انتقادها از پنهانکاری در مورد قتل یک پاکبان و چرایی فاش نشدن هویت مقتول

جمع‌بندی

طرح ساخت مسجد در پارک قیطریه با واکنش‌های متفاوتی از سوی شهروندان و مسئولان مواجه شده است.

مدافعان این طرح، بر لزوم وجود مسجد در بوستان‌ها برای ترویج شعائر اسلامی تأکید می‌کنند، اما منتقدان آن را غیرقانونی و مغایر با حفظ آرامش و فضای سبز بوستان‌ها می‌دانند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان