• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • جزئیاتی درباره نیما مومنی، مظنون به قتل باب لی و ارتباط خزر مومنی خواهر او با باب

جزئیاتی درباره نیما مومنی، مظنون به قتل باب لی و ارتباط خزر مومنی خواهر او با باب

پیام جوان: روزنامه نیویورک تایمز یک گزارش مشروح درباره پرونده قتل «باب لی» بنیانگذار اپلیکیشن کش‌اَپ در سان‌فرانسیسکو منتشر کرد و جزئیاتی درباره «نیما مومنی» مظنون به قتل باب لی و ارتباط خزر مومنی خواهر او با آقای لی منتشر کرد.

باب لی ۴۳ ساله، حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد چهارم آوریل (۱۵ فروردین) مورد اصابت چاقو قرار گرفت و بر اثر جراحات وارده در بیمارستان درگذشت.

باب لی در جامعه فناوری آمریکا فردی شناخته‌شده بود که با اندرويد در گوگل و اسکوئر همکاری کرد. برنامه کش‌اپ که به نوشته نشریه فوربز ۴۰ میلیارد دلار ارزش دارد، به عنوان جایگزینی برای خدمات بانکداری سنتی به کاربران امکان انتقال پول از طریق یک برنامه تلفن همراه را می‌دهد.
روز پنجشنبه ۲۴ فروردین، پلیس سان‌فرانسیسکو از دستگیری نیما مومنی، موسس ۳۸ ساله شرکت نرم‌افزاری اکسپند آی تی، به ظن قتل در شهر اِمری ویل، کالیفرنیا خبر داد.

در گزارش جدید نیویورک تایمز به استناد گزارش دادستانی آمده، «باب لی»چند ساعت قبل از قتل، در آپارتمانی در شهر سان‌فرانسیسکو خزر مومنی خواهر نیما مومنی را ملاقات می‌کند و با او مشروب می‌خورد. یک شاهد در آنجا به دادستانی گفته که بعد از مدتی آقای لی به همراه این شاهد و بدون خانم مومنی محل را به مقصد اتاق هتل «باب لی» ترک می‌کنند.

شاهد می‌گوید در آنجا «باب لی» تلفنی با نیما مومنی حرف می‌زند. شاهد گفته، آقای مومنی از «باب لی» پرسیده که «آیا خواهرش مواد استفاده کرده یا چیزی نامناسب (یا غیراخلاقی) روی داده است».

براساس سند دادستانی، این شاهد می‌گوید «باب لی» سعی کرده نیما مومنی را مطمئن کند که اتفاق بدی روی نداد.

  درخواست پلیس ساکرامنتو از مردم برای ارسال تصاویر مرتبط با حادثه روز یکشنبه در این شهر

در ادامه آمده که «باب لی» ساعتی بعد از حضور این شاهد در اتاقش، هتل را ترک کرده و براساس تصاویر دوربین‌های مداربسته، او به اقامتگاه خانم مومنی در یک آپارتمان لاکچری رفت و بعد از ۸۰ دقیقه، آنها با ماشین بی‌ام‌و خانم مومنی آپارتمان را ترک کردند. ساعاتی بعد پیکر نیمه‌جان باب لی در خیابان پیدا شد.

دادستانها می‌گویند نیما مومنی متهم است که با یک چاقوی هشت سانتی آشپزخانه باب لی را مجروح کرده و او را در پارکینگی گذاشت و با سرعت ترک کرد تا او به آرامی جان دهد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، یک هفته بعد از قتل، اطلاعات روی گوشی باب لی نشان داد که خزر مومنی در پیامی به گوشی باب لی، نسبت به مواجهه او با برادرش نیما مومنی ابراز نگرانی کرده بود.

پیشتر سانفرانسیسکو کرونل گزارش داد که نیما مومنی به همراه خانواده‌اش چند دهه پیش به آمریکا مهاجرت کرد.

او روز جمعه در دادگاه حاضر شد و خواهر او خزر مومنی به همراه همسرش در دادگاه حضور یافت. آقای مومنی و خانواده در دادگاه برای هم با دست علامت قلب نشان دادند.

وکالت نیما مومنی را پائولا کانی وکیل سرشناس شهر سان‌فرانسیسکو برعهده دارد و او گفته دادستان‌ها به اشتباه نیما مومنی را متهم کرده‌اند و پرونده فاقد مدارک کافی است. او هرگونه ارتباط بین این قتل با «روابط احتمالی عاشقانه» با خواهر مومنی را رد کرد.

نیویورک تایمز در گزارش خود به معرفی خزر مومنی پرداخته و نوشته او همسر دینو الیاس‌نیا جراح مشهور شهر سان‌فرانسیسکو است و در سال سال ۲۰۱۳ ازدواج کردند.

به نوشته نیویورک تایمز رابطه خزر مومنی و باب لی «مشخص نیست» اما همسر خزر مومنی در حساب شبکه‌های اجتماعی خود بارها عکس دونفره شان را با جملات عاشقانه منتشر کرده بود.

  تأثیر طوفان استوایی هیلاری بر پرواز فرودگاه‌های بی اریا

نیویورک تایمز می‌گوید خزر مومنی به تماس‌های این روزنامه پاسخی نداده است.

قرار است نیما مومنی دوباره هفته آینده در دادگاه شهر سان‌فرانسیسکو حاضر شود.

بر اساس گزارش صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان