• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • درخواست رسمی دولت محلی کاتالونیا (جنرالیتات) از باشگاه رئال مادرید

درخواست رسمی دولت محلی کاتالونیا (جنرالیتات) از باشگاه رئال مادرید

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، در کنفرانس خبری روز گذشته خود حمله بی‌سابقه ‌ای به باشگاه رئال مادرید انجام داد. او با حکومتی دانستن باشگاه رقیب، آنها را تحت حمایت داوارن دانسته و مدعی شد که رئال مادرید چندین دهه است که به فوتبال ضربه می‌زند.

لاپورتا در صحبت‌های آتشین خود علیه رئالی‌ها گفته بود: “در طول تاریخ و تا به امروز همیشه تصمیمات داوری به سود آنها بوده است. نزدیک به هفت دهه تا امروز، تمامی کسانی که مسئولیت سیستم داوری این کشور را برعهده داشتند از بین بازیکنان یا مدیران سابق رئال بوده‌اند. این که باشگاهی مانند رئال وارد این پرونده شود و بگوید حس می‌کنم به ما ضربه خورده، مثل شوخی است! رئال مادرید الگویی بی‌نظیر در زمینه خباثت است. امیدوارم که ماسک آنها در دادگاه برداشته و علیه آنها اقدام شود.”

در حالی که رسانه‌های اسپانیایی مدعی شده بودند که رئال مادرید قرار نیست واکنشی به این اتهامات نشان دهد اما دیشب پیش‌برنامه‌ای در کانال تلویزیونی این باشگاه پخش شد که پاسخی بی‌پروا به اظهارات رئیس باشگاه بارسلونا بود که رئال را یک باشگاه حکومتی دانسته بود.

در بخشی از این متن با اشاره به رابطه خوب باشگاه بارسلونا با ژنرال فرانکو آمده است: «بارسلونا نشان طلای خود را به فرانکو اعطا کرده است. این باشگاه در سال ۱۹۶۵ فرانکو را به عضویت افتخاری خود در آورد و ۳ بار با کمک‌های فرانکو از ورشکستگی نجات یافته است.»

در ادامه این متن با اشاره به قهرمانی‌های متعدد بارسلونا در دوران فرانکو آمده است: «بارسلونا در دوران فرانکو ۸ لالیگا و ۹ جام دیگر کسب کرد. رئال مادرید در این مدت ۱۵ سال را بدون قهرمانی لالیگا پشت سر گذاشت. در طول جنگ داخلی، این بازیکنان رئال مادرید بودند که دستگیر، بازداشت یا تبعید شدند.»

  راه یافتن پینگ پنگ باز ایرانی به دیدار نهایی مسابقات تنیس روی میز کانتندر پرتغال

در پی انتشار این ویدیو که بازتابی گسترده در اسپانیا داشت، دولت محلی کاتالونیا واکنشی منفی نشان داد و پاتریشیا پلاژا، سخنگوی این دولت، در بیانیه‌ای از باشگاه رئال مادرید درخواست کرد تا این ویدیو را حذف کند.

دولت کاتالونیا این ویدیو را تحریف تاریخی و تلاش برای انتشار اخبار ناشایست و جعلی عنوان کرده است.

کارلس پوجدمون، رئیس سابق دولت کاتالونیا، نیز توییت کرد: «کاری که مادرید با بارسا انجام می‌دهد، هم آزار و اذیت و هم تلاش برای تحمیل یک داستان رسمی است که در آن ستمگران، قربانی مظلوم هستند. همان کاری که آنها برای دهه‌ها با کاتالونیا انجام داده‌اند.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان