• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • عباس ایروانی، رئیس گروه عظام، پس از قطعی شدن حکم، به زندان معرفی شد

عباس ایروانی، رئیس گروه عظام، پس از قطعی شدن حکم، به زندان معرفی شد

پیام جوان: مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز پنجشنبه ۱۷ اسفند از بازداشت و معرفی عباس ایروانی، رئیس گروه عظام، به زندان خبر داد.

آقای ایروانی در مجموع به اتهامات متعدد در دو پرونده گروه عظام، به ۶۵ سال زندان محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، حکم عباس ایروانی پیش‌تر قطعی شده بود و طی روزهای گذشته این حکم اجرا و او بازداشت و به زندان معرفی شد.

خبرگزاری تسنیم پیش‌تر گزارش داده بود که محل اختفای آقای ایروانی توسط وزارت اطلاعات شناسایی شده و او پس از دستگیری به مرجع قضایی تحویل داده شده است.

عباس ایروانی در پرونده اول به اتهام “اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور” به ۲۵ سال حبس و ضبط اموال محکوم شده بود.

او همچنین به اتهامات “معاونت در جعل اسناد”، “معاونت در استفاده از اسناد مجعول”، “معاونت در پرداخت رشوه” و “مشارکت در فرار دادن حامد خاتمی‌پور” به حبس‌های مختلف محکوم شده است.

در پرونده دوم نیز آقای ایروانی به اتهام “مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور” به ۲۵ سال حبس و ضبط اموال محکوم شده است.

او همچنین به اتهامات “معاونت در جعل”، “استفاده از اسناد مجعول” و “جعل” به حبس‌های مختلف و جبران خسارات وارده محکوم شده است.

سایر متهمان این پرونده نیز به حبس‌های مختلف از ۲۰ سال تا ۴ سال محکوم شده‌اند.

عباس ایروانی در این پرونده initially به “افساد فی الارض” متهم شده بود که عنوان اتهامی او در نهایت به “اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور” تغییر یافت.

شرکت عظام که مالک آن عباس ایروانی است، یک هلدینگ بزرگ با بیش از ۵۰۰۰ شاغل مستقیم و ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار شغل غیر مستقیم است.

  ایران به نهاد مقابله با تروریسم اقتصادی نیاز دارد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان