• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کشته شدن یکی از مستشاران سپاه، در حمله اسرائیل به دمشق

کشته شدن یکی از مستشاران سپاه، در حمله اسرائیل به دمشق

پیام جوان: رسانه ها در ایران روز جمعه ۱۳ بهمن، از کشته شدن سعید علیدادی، به عنوان «یکی از مستشاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حمله اسرائیل به دمشق خبر دادند.

به نقل از صدای آمریکا، مقام های جمهوری اسلامی از واژه مستشار برای نیروهای نظامی خود در سوریه استفاده می کنند. این نیروها در سالیان گذشته برای حمایت از حکومت بشار اسد به سوریه اعزام شده اند.

خبرگزاری دانشجو، وابسته به بسیج دانشجویی جمهوری اسلامی، نوشت که او در پی حمله بامداد جمعه جنگنده های اسرائیلی به جنوب دمشق، پایتحت سوریه، کشته شده است.

رسانه های ایران توضیح بیشتری در این مورد نداده و اشاره به سمت نظامی سعید علیدادی نکرده اند.

پیش از این، خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا»، به نقل از یک منبع نظامی این کشور نوشته بود که بامداد روز جمعه نقاطی در جنوب دمشق هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفت که فقط خسارت مادی در پی داشت.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۲ بهمن، به نقل از پنج منبع مطلع گزارش داده بود که سپاه پاسداران استقرار فرماندهان ارشد خود در سوریه را به دنبال موجی از حملات مرگبار اسرائیل کاهش داده است و بیشتر با تکیه بر شبه نظامیان نیابتی اش، نفوذ خود در آنجا را حفظ خواهد کرد.

در حمله ۳۱ دی سال جاری اسرائیل به یک ساختمان در حومه دمشق، پنج عضو سپاه از جمله «صادق امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس در سوریه، و جانشین وی، حاج غلام (محرم)» کشته شدند.

پیش از آن هم در روز چهارم دی، «رضی موسوی، معروف به سید رضی، از نیروهای با سابقه سپاه در سوریه» در حمله اسرائیل به منطقه زینبیه در حومه دمشق کشته شده بود.

  Basketball corruption trials conclude, leaving NCAA to sort through aftermath

اسرائیل تاکنون به طور رسمی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان