• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزیر ارتباطات از تخریب کابل‌های فیبر نوری رقبای مخابرات توسط این شرکت خبر داد

وزیر ارتباطات از تخریب کابل‌های فیبر نوری رقبای مخابرات توسط این شرکت خبر داد

پیام جوان: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی در اظهاراتی عجیب از اقدام شرکت مخابرات ایران مبنی بر تخریب کابل‌های فیبر نوری شرکت‌های اینترنتی که رقیب مخابرات هستند خبر داد.

لزوم پذیرش رقابت:

زارع‌پور گفته است که شرکت مخابرات باید بپذیرد که دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست و رقبایی پیدا کرده که باید در یک فضای رقابتی کار کند تا مردم حق انتخاب داشته باشند.

واکنش به جای رقابت:

به گفته این وزیر کابینه ابراهیم رئیسی، شرکت مخابرات نباید در واکنش به ارائه سرویس‌های بهتر توسط رقبا اقدام به تخریب زیرساخت‌های آنها بکند.

حمایت پنهان:

تحلیلگران معتقدند که این اقدامات شرکت مخابرات ناشی از قدرت پنهانی است که این مجموعه را حمایت می‌کند و از هرگونه پاسخگویی و برخورد به دور نگه می‌دارد.

سهامداران مخابرات:

طبق گزارش‌ها شرکت مخابرات ایران دارای چند سهامدار عمده بزرگ و خاص است. برهمین اساس ۴۹/۷۵ درصد حدود ۳۰ میلیارد سهم به شرکت «توسعه اعتماد مبین» و ۱۹/۷۶ درصد معادل ۱۲ میلیارد ریال به دولت تعلق دارد.

ارتباط با سپاه:

فارغ از سهامداری دولت در این شرکت، موضوع اصلی سهامداری شرکت «توسعه اعتماد مبین» است چرا که روزنامه «هم‌میهن» سال گذشته در گزارشی به بررسی وضعیت مخابرات ایران پرداخت و نوشته بود که «اعتماد مبین» متعلق به بنیاد تعاون ‌سپاه بوده و زمان واگذاری شرکت مخابرات خبرهایی مبنی بر حذف شرکت رقیب منتشر شده بود.

تسلط بر شبکه‌های ارتباطی:

این روزنامه تاکید کرده براساس اطلاعات منتشرشده در سایت شرکت «توسعه اعتماد مبین» تایید می‌شود که از سال ۸۸، بیش از ۵۱ درصد سهام شرکت مخابرات ایران در اختیار «توسعه اعتماد مبین» قرار گرفته بود که سپاه تنها اندکی از سهام خود را پس از حاشیه‌های ایجاد شده مبنی بر چگونگی خصوصی سازی، واگذار کرد.

  فروش جنگ افزار به عربستان سعودی و امارات توسط ایتالیا

ممانعت از ارايه سرویس‌های جدید:

شماری از منتقدان نیز بر این باورند که سپاه با در اختیار گرفتن شرکت مخابرات ایران به دنبال تسلط بر شبکه‌های ارتباطی کشور است و تخریب فیبرهای نوری توسط شرکت مخابرات ایران نه برای حذف رقبا بلکه برای ممانعت از ارايه سرویس‌های جدید و ایجاد امکان استفاده بهتر از اینترنت توسط مردم است.

محدودیت و فیلترینگ:

جمهوری اسلامی در یکسال اخیر شدیدترین نوع محدودیت و فیلترینگ را در ایران به اجرا گذاشته است و همین موضوع خسارات بسیاری را برای مردم به دنبال داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان