• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حذف خبر مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات توسط نهادهای امنیتی

حذف خبر مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات توسط نهادهای امنیتی

پیام جوان: در آستانه انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲، خبرگزاری خبرآنلاین خبر پیش‌بینی مشارکت ۳۰ درصدی در این انتخابات را از وب‌سایت خود حذف کرد. این خبر بر اساس نتایج نظرسنجی یک نهاد دولتی تهیه شده بود.

خبرآنلاین روز ۸ بهمن ۱۴۰۲ در گزارشی نوشت که میزان مشارکت در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در کل کشور حدود ۳۰ درصد خواهد بود. این گزارش همچنین پیش‌بینی کرد که میزان مشارکت در استان تهران ۲۲ درصد و در شهر تهران کمتر از ۱۵ درصد خواهد بود.

بر اساس این گزارش، افرادی که حاضر به شرکت در انتخابات نیستند، دلایل مختلفی را ذکر کرده‌اند. آنها گفته‌اند که مجلس و انتخابات در جمهوری اسلامی ناکارآمد است، فساد در کشور بیداد می‌کند و امیدی به آینده زندگی خودشان و کشور ندارند.

خبرآنلاین روز ۹ بهمن ۱۴۰۲ پس از حذف خبر مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات، توضیحی کوتاه منتشر کرد. در این توضیح آمده بود که نهادهای امنیتی با تماس تلفنی به خبرآنلاین گفته‌اند که انتشار هر گونه نظرسنجی درباره انتخابات خلاف مصوبه است.

خبرآنلاین در ادامه نوشت که معلوم نیست این مصوبه مستند به کدام مصوبه قانونی است و توسط کدام نهاد صادر شده است. این خبرگزاری همچنین خواستار توضیح نهادهای امنیتی در این زمینه شد.

حذف خبر مشارکت ۳۰ درصدی در انتخابات توسط نهادهای امنیتی، نشان‌دهنده افزایش فشار بر رسانه‌ها در ایران است. این اقدام حکومت جمهوری اسلامی را در تلاش برای سرکوب صدای مخالفان و جلوگیری از انتشار اخباری که ممکن است به کاهش مشارکت در انتخابات منجر شود، نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش VOA

  انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان