• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آمریکا در پاسخ به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن، به اهداف متعددی حمله خواهد کرد

آمریکا در پاسخ به حمله پهپادی به پایگاهش در اردن، به اهداف متعددی حمله خواهد کرد

پیام جوان: در پی حمله پهپادی که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که کشورش به این حمله پاسخ خواهد داد.

یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن به ای‌بی‌سی نیوز گفت که پاسخ آمریکا «طی چند روز آینده» و با حمله به «اهداف متعدد» آغاز خواهد شد. این مقام گفت که این حملات «بسیار دقیق و برنامه‌ریزی‌شده» خواهد بود و هدف آنها «تاسیسات و افرادی» خواهد بود که این حملات علیه نیروهای آمریکایی را تسهیل کرده‌اند.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی مسئول این حمله است، گفت: «من آن‌هایی را مسئول می‌دانم که سلاح‌ها را برای افرادی که این کارها را انجام می‌دهند، تامین کرده‌اند.»

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال گفت که آمریکا «به دنبال یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه» نیست.

در همین حال، ارتش آمریکا در حال تحقیق درباره چگونگی رسیدن یک پهپاد تهاجمی دشمن به یک پایگاه نظامی دورافتاده ایالات متحده در اردن است. سه مقام آمریکایی گفتند که پهپاد تهاجمی انتحاری دشمن، تقریبا همزمان با یک پهپاد جاسوسی آمریکا به پایگاه نزدیک شد و این همزمانی، باعث سردرگمی و جلوگیری از واکنش پدافند هوایی آمریکا شد.

خبرگزاری رویترز نیز پس از کشته‌شدن سه سرباز آمریکایی در اردن، گزارش داد که نیروهای شبه‌نظامی وابسته به جمهوری اسلامی از ۱۵ مهر و بعد از حمله حماس به اسرائیل، بیش از ۱۵۰ مرتبه به منافع آمریکا در خاورمیانه حمله کرده‌اند که دستکم ۸ حمله باعث صدمه به نیروهای آمریکایی شده است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، نیز اعلام کرد حمله مرگبار یک‌شنبه به یک پایگاه آمریکا در اردن دارای مشخصات گروه‌های مورد حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عراق است.

  وزارت امور خارجه آمریکا: ما در حال مذاکره مستقیم با ایران در مورد برجام، چه در نیویورک و چه در هیچ کجا نیستیم

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان