• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پاسخ علیرضا زاکانی به انتقادها از پنهانکاری در مورد قتل یک پاکبان و چرایی فاش نشدن هویت مقتول

پاسخ علیرضا زاکانی به انتقادها از پنهانکاری در مورد قتل یک پاکبان و چرایی فاش نشدن هویت مقتول

پیام جوان: علیرضا زاکانی، شهردار تهران، روز سه شنبه اول اسفند، در واکنش به انتقادها از پنهانکاری در مورد قتل یک پاکبان و چرایی فاش نشدن هویت مقتول، عنوان کرد که «بیان ابعاد و جزیبات مرگ پاکبان از حوزه اختیارات ما خارج است.

به نقل از صدای آمریکا و به نوشته وب سایت «دیده بان ایران»، او وعده داد که شهرداری «پیگیر حق و حقوق پاکبان فوت شده» خواهد بود.

همزمان مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، گفت که «در مورد مرگ این پاکبان اطلاع دقیق ندارم، اما حوادثی که عمدتا شبانه رخ می‌دهد، مسئله تصادفات است.»

بر اساس گزارش ها، مردی ۲۰ ساله در بامداد روز ۲۰ بهمن، یک پاکبان شهرداری تهران را از بالای پل نیایش به پایین پرت کرد و موجب مرگ او شد.

وب‌سایت «همشهری آنلاین» شامگاه ۲۸ بهمن در خبری که بعدا آن را حذف کرد، نوشت قاتل گفته است به تصور این که مقتول «قصد اهانت به پرچم های روز ۲۲ بهمن» (سالگرد انقلاب بهمن ۱۳۵۷) را داشته، این کار را انجام داده است.

روزنامه همشهری نخستین بار این خبر را بدون ذکر انگیزه قتل در روز ۲۳ بهمن منتشر کرده بود.

برخی از فعالان اجتماعی و سیاسی بر این باورند که این پنهانکاری و فرار از پاسخگویی توسط مسئولان به واسطه اظهارات قاتل است که گفت «فکر کردم مقتول قصد اهانت به پرچم‌های ۲۲ بهمن را دارد.

برخی کاربران در رسانه‌های اجتماعی، این جنایت را نتیجه ترویج سیاست حمایت از نیروهای «آتش به اختیار» از سوی رهبر و مقامات جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

  Report: Petty crooks’ $5M lottery win raises suspicions

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان