• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

پیام جوان: مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که به موجب آن شرکت “بایت‌دنس” مالک اپلیکیشن “تیک‌تاک” در صورت خودداری از فروش این رسانه اجتماعی، با ممنوعیت فعالیت در آمریکا روبرو خواهد شد.

این طرح با ۳۵۲ رأی موافق در مقابل ۶۵ رأی مخالف به تصویب رسید و برای تبدیل شدن به قانون به تصویب سنا و امضای جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نیاز دارد.

این طرح به شرکت “بایت‌دنس” شش ماه فرصت می‌دهد تا پیش از آغاز ممنوعیت و خارج شدن دسترسی به “تیک‌تاک” در فروشگاه‌های اپلیکیشن مانند اپل و گوگل، آن را واگذار کند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پس از تصویب این طرح گفت: “این رأی دو حزبی نشان‌دهنده مخالفت کنگره با تلاش‌های چین برای جاسوسی از آمریکایی‌ها و عزم ما برای بازدارندگی دشمنان آمریکا است.”

بسیاری از قانونگذاران در دفاع از این طرح گفتند که هدف اصلی آنها جدا کردن “تیک‌تاک” از شرکت مادر آن به دلایل امنیت ملی است و نه ممنوعیت آن برای بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی.

تیک‌تاک بارها این اتهامات را رد کرده و می‌گوید که داده‌های کاربران آمریکایی را در چین ذخیره نمی‌کند و به دولت چین دسترسی به آنها را نمی‌دهد.

با این حال، نگرانی‌هایی در مورد امنیت ملی وجود دارد، زیرا “تیک‌تاک” موظف است طبق قوانین چین با دولت این کشور همکاری کند.

مشخص نیست که این طرح در سنا نیز تصویب شود، اما جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اگر این قانون به روی میزش بیاید، آن را امضاء خواهد کرد.

این طرح در حالی تصویب می‌شود که “تیک‌تاک” به شدت در حال لابی‌گری برای جلوگیری از ممنوعیت فعالیت خود در آمریکا است.

  قانون همبستگی: طرح جدید مجلس نمایندگان آمریکا برای حمایت از معترضان ایرانی و پاسخگو کردن جمهوری اسلامی

همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا که قبلاً خواهان ممنوعیت “تیک‌تاک” بود، اخیراً موضع خود را تغییر داده و گفته است که به جای ممنوعیت، باید این شرکت را خریداری کرد.

تصویب این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا نشان‌دهنده تشدید نگرانی‌ها در مورد امنیت ملی و نفوذ چین در ایالات متحده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان