سانفرانسیسکو میزبان کنفرانس APEC در هفته آینده

پیام جوان: به نقل از کی تی وی یو، رهبران سراسر جهان از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در هفته آینده برای کنفرانس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در سانفرانسیسکو گرد هم می آیند. این بزرگترین رویداد بین المللی است که از زمان تأسیس سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۵ در شهر برگزار می شود و نگرانی های امنیتی و بسته شدن جاده های اصلی را به همراه دارد.

APEC یک انجمن برای رهبران برای بحث در مورد مسائل تجاری و رشد اقتصادی است. این گروه که در سال ۱۹۸۹ با ۱۲ عضو تأسیس شد، به ۲۱ عضو افزایش یافته است که ۴۰ درصد از جمعیت جهان یا نزدیک به ۳ میلیارد نفر و نزدیک به ۵۰ درصد تجارت جهانی را تشکیل می دهد.

کنفرانس APEC از ۱۱ تا ۱۷ نوامبر برگزار می شود. جلسات در مرکز Moscone متمرکز خواهند شد، اما سایر مناطق سانفرانسیسکو نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که بایدن و شی جین پینگ در خلال این کنفرانس دیدار خواهند کرد. این اولین بار است که دو رهبر در یک سال گذشته به صورت حضوری صحبت می کنند.

انتظار می رود بسیاری از ارشدترین مقامات امنیت ملی بایدن نیز در این کنفرانس حضور داشته باشند. این نشان دهنده اهمیت استراتژی دولت چین برای دولت بایدن است، زیرا با خاورمیانه فزاینده ای بی ثبات دست و پنجه نرم می کند.

در مجموع، انتظار می رود بیش از ۱۰,۰۰۰ نفر از جمله رهبران ۲۱ اقتصاد، مقامات دولتی، مدیران عامل و روزنامه نگاران خارجی در کنفرانس شرکت کنند. این رویداد برای عموم آزاد نیست.

  پلیس به ساکنان سن پابلو در نزدیکی کانال توصیه می‌کند که برای مواجهه با سیل آماده شوند

افرادی که در داخل و خارج از سانفرانسیسکو سفر می کنند باید منتظر مشکلات ترافیکی عمده باشند. به گزارش کال ترانس، دو خط از پل خلیج برای دسترسی آزادانه برای گشت بزرگراه کالیفرنیا بسته خواهد شد. یک خط در هر جهت تا CHP بتواند به سرعت از روی پل عبور کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان