• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • استیضاح احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاها، منتفی شد

استیضاح احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاها، منتفی شد

پیام جوان: احمد نادری، از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفت استیضاح احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد امضاها، منتفی شد.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این باره توضیح داده است که امضاهای استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی به کمتر از ده امضا رسید و به این ترتیب این موضوع از دستور کار مجلس خارج شد.

این خبر در شرایطی منتشر می‌شود که در پی برکناری رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی و اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، احتمال استیضاح احسان خاندوزی نیز شدت گرفته بود.

آقای خاندوزی در نشست روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس، عملکرد خود را «افتخارآمیز» خوانده بود.

او در حالی این ادعا را مطرح کرده بود که نرخ تورم در کشور به‌شدت افزایش داشته و موج‌های پی‌درپی گرانی کالاهای اساسی، افزایش قیمت ارز و ناتوانی دولت در پرداخت حقوق اسفندماه معلمان، از نتایج عملکرد وزیر اقتصاد بوده است.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران دربارهٔ احتمال ادامه‌دار بودن تغییرات در دولت و وزارت صمت گفت که «دولت قصد هیچگونه تغییری در وزارت صمت را ندارد.»

یک روز پیشتر، همزمان با مطرح شدن استیضاح احسان خاندوزی از وزارت اقتصادی و دارایی، روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، دلیل استیضاح رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را بحران «خودرو» عنوان کرده بود.

این روزنامه نوشته بود: «وزیر صمت برای بار دوم استیضاح می‌شود و آن طور که نمایندگان با قوت اعلام کرده‌اند این بار کار او تمام است.»

  دلار در بازار آزاد تهران تا 36 هزار و 800 تومان بالا رفت

بر اساس گزارش صدای آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان