• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • شیخ جاسم: بدون وام گرفتن از بانک‌ها سرمایه لازم برای خرید منچستریونایتد را ارائه خواهم داد

شیخ جاسم: بدون وام گرفتن از بانک‌ها سرمایه لازم برای خرید منچستریونایتد را ارائه خواهم داد

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، شیخ جاسم بن حمد آل ثانی، رئیس بانک اسلامی قطر، و پسر یکی از نخست‌وزیرهای سابق این کشور تقاضای خود برای خرید کامل باشگاه منچستریونایتد را به مالکان فعلی ارائه کرده است.

شیخ جاسم می‌گوید بدون وام گرفتن از بانک‌ها سرمایه لازم برای خرید سهام گلیزرها را ارائه خواهد داد. او همچنین وعده داده برای خرید بازیکنان جدید مقدار قابل توجهی سرمایه‌گذاری کرده، استادیوم و مجموعه تمرینی جدیدی خواهد ساخت و سرمایه‌گذاری‌هایی در شهر منچستر انجام خواهد داد.

با اینکه جاسم اعلام کرده هزینه خرید باشگاه را از ثروت شخصی‌اش پرداخت خواهد کرد اما رابطه و پیوندهای نزدیک خانوادگی بین او و حاکمان قطر باعث شده شبهه‌های زیادی درباره خرید باشگاه منچستریونایتد توسط او مطرح شود.

درحالیکه باشگاه پاری سن ژرمن در تملک صندوق سرمایه‌گذاری قطر است که یک نهاد حکومتی در این کشور به حساب می‌آید منتقدان می‌‌گویند خرید یونایتد توسط شیخ جاسم این باشگاه را هم در تملک قطر درخواهد آورد و این با قوانین یوفا مخالف است که مالکیت یک فرد یا نهاد بر دو باشگاه را ممنوع کرده است.

اما روزنامه تلگراف می‌گوید نزدیکان شیخ جاسم به این روزنامه اطلاع داده‌اند که پروژه او برای خرید یونایتد به هیچ عنوان با صندوق سرمایه‌‌گذاری قطر و دولت این کشور مرتبط نیست و یک پروژه کاملا شخصی خواهد بود. در نتیجه شیخ جاسم و نزدیکانش اعتقاد دارند خرید یونایتد توسط او هیچ مغایرتی با این قانون یوفا نخواهد داشت.

تلگراف به نقل از منابع نزدیک به شیخ قطری می‌گوید جاسم قبل از ارائه پیشنهاد خود به خانواده گلیزر، شرایط معامله را به دقت بررسی کرده و از مشاوران برجسته حقوقی و مالی خواسته بود مغایرت یا عدم مغایرت آن با قوانین اروپا و یوفا را بررسی کنند. این منابع به تلگراف گفتند شیخ جاسم اگر مطمئن نبود که خرید منچستریونایتد هیچ مشکلی با یوفا ایجاد نخواهد کرد به هیچ وجه درخواست خود را ارائه نمی‌داد.

  ستاره اهل اسلوونی تیم دالاس موریکس در آستانه بستن یک قرارداد تاریخی در لیگ NBA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان