بازداشت ۵ متهم دیگر در پرونده کوروش کمپانی

پیام جوان: رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در یک نشست خبری از بازداشت ۵ متهم در پرونده کوروش کمپانی خبر داد و اعلام کرد که تا این لحظه ۲۵ سلبریتی تبلیغ کننده این شرکت احضار و وجوه دریافتی را بازگردانده‌اند.

به نقل از صدای آمریکا، حسین رحیمی همچنین گفته که این نهاد انتظامی در حوزه فرار مالیاتی در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۴۰ پرونده به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان تشکیل داده و ۳۹۱ نفر را دستگیر کرده است.

رحیمی تاکید کرده در حوزه اخلال در نظام اقتصادی ۲۶ هزار میلیارد تومان کشف و هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شده‌اند.

کلاهبرداری بزرگ صورت گرفته در موسسه کوروش کمپانی ده‌ها هزار شاکی دارد و مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز دوشنبه ۳۰ بهمن در جریان نشست رسانه‌ای هفتگی خود درباره «کوروش کمپانی» گفته بود که مدیرعامل این شرکت «پنج ماه قبل» و پیش از وارد شدن ضابطان قضایی به پرونده «از کشور خارج شده است.»

شرکت «کوروش کمپانی» با تبلیغات گسترده توسط چهره‌های شناخته شده فرهنگی و ورزشی، ادعای فروش آیفون‌های ارزان‌قیمت گوشی موبایل که در ایران تحریم است، را بر سر زبان‌ها انداخته بود.

در پروسه فروش گوشی تلفن همراه، چهره‌هایی از جمله صادق بوقی، علیرضا بیرانوند، رضا شفیعی‌جم، جواد هاشمی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، شهربانو الهه و سهیلا منصوریان، الهام پاوه‌نژاد، محسن ابراهیم‌زاده، نیوشا ضیغمی، منوچهر هادی، و الهام حمیدی از جمله تبلیغ‌کنندگان «کوروش کمپانی» بودند.

بنابر گزارش‌ها برای امیرحسین شریفیان، مالک جوان «کوروش کمپانی» اعلان قرمز اینترپل صادر شده است.

  Deputy Attorney General Rod Rosenstein resigns

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان