• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • دو نگاه گوناگون به قیمت دلار در روز سه شنبه ۵ اردیبهشت

دو نگاه گوناگون به قیمت دلار در روز سه شنبه ۵ اردیبهشت

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز معاملاتی اردیبهشت ماه شاهد نوسان محدود نرخ دلار بود. شدت نوسان در این روز به اندازه‌ای محدود بود که کانال‌های اطلاع‌رسانی معامله‌گران به ندرت نرخ دلار را گزارش کردند. در واقع هیجان خاصی در بازار وجود نداشت که توجه بازیگران ارزی را به خود جلب کند.

۲ پیش بینی متفاوت از قیمت دلار
یک گروه اعتقاد داشتند بازار تا ابتدای خرداد رنج حرکت می‌کند. این گروه تصور می‌کند تا شروع ثبت‌نام بعدی خودرو، قیمت دلار تغییر زیادی ندارد اما اگر ثبت‌نامی اتفاق بیفتد احتمال تبدیل دلار و سکه به ریال بالا می‌رود و در این حالت بازار می‌تواند رو به پایین افت کند.

گروه اما دوم تاکید داشتند بعد از پایان ماه رمضان قیمت همواره با نوسان روبرو می‌شود. اخبار افزایش قیمت‌ها و تقاضا برای واردات نهاده‌های دامی در همین ابتدای سال هم از دلایلی بود که برای نوسانی شدن بازار در اردیبهشت عنوان می‌شد.

ورود تقاضای احتیاطی به بازار ؟
برخی فعالان باور دارند که انتشار اخباری که احتمال بالا رفتن تنش بین ایران و برخی کشورهای غربی را نشان می‌داد، ممکن است موجب ورود بیشتر تقاضای احتیاطی به بازار شود. به عنوان مثال، برخی معامله‌گران به نقل از خبرنگار وال استریت ژورنال ادعا می‌کردند که ایران در مورد نصب دوربین‌ها و تجهیزات مورد نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کُند عمل کرده است. در کنار این، تحریم‌های جدیدی علیه ایران توسط برخی کشورهای غربی اعمال شد.

  قیمت دلار و یورو در صرافی‌های ایران - سه‌شنبه ۲۱ دی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان