امضای توافق امنیتی ۱۰ ساله اوکراین با فرانسه

پیام جوان: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، ساعاتی پس از رسیدن به توافقی امنیتی با آلمان ـ که از سوی اولاف شولتز به عنوان «گامی تاریخی» برای حمایت از اوکراین در نبردش علیه روسیه مورد استقبال قرار گرفت ـ روز جمعه پیمان امنیتی اوکراین و فرانسه را امضا کرد.

به نقل از صدای آمریکا و به گفته مقامات، توافق امنیتی ۱۰ ساله با فرانسه که توسط زلنسکی و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه امضا شد، شامل تعهد فرانسه برای کمک سه میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۴ می‌شود.

مقامات می‌گویند که این توافق با هدف کمک به اوکراین در «بازیابی تمامیت سرزمینی خود در مرزهای بین‌المللی به رسمیت شناخته شده» و جلوگیری از «هر گونه تجاوز دوباره روسیه» انجام شده است.

همزمان ولودیمیر زلنسکی در یک کنفرانس خبری مشترک با مکرون گفت که امیدوار است توافقات با آلمان و فرانسه به تلاش‌های آمریکا برای کمک به کشورش، «انگیزه‌» دهد.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان نیز تاکید کرد که پیمان امنیتی آلمان و اوکراین که اوایل روز جمعه در برلین امضا شد، نشان می‌دهد که آلمان در حمایت از اوکراین «تسلیم نمی‌شود» او همچنین از بسته کمک‌های نظامی فوری بیش از یک میلیارد یورویی آلمان، رونمایی کرد.

صدراعظم آلمان که امضای توافقنامه را نیز «گامی تاریخی» خواند، گفت: «این سند نشان می‌دهد که آلمان به کمک به اوکراین در دفاع از خود در برابر حملات روسیه ادامه خواهد داد. من همیشه گفته‌ام: تا زمانی که طول بکشد، این کمک‌ها ادامه خواهد یافت.»

کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز در سخنرانی کنفرانس مونیخ گفت که دولت جو بایدن «برای تامین تسلیحات و منابع حیاتی که اوکراین به شدت به آن‌ها نیاز دارد، تلاش خواهد کرد.»

  نفوذ گروه هکری عدالت علی در سیستم‌های رایانه‌ای و سرورهای قوه قضاییه

معاون رئیس جمهوری آمریکا در آستانه مذاکرات دوجانبه با زلنسکی تاکید کرد: «رها‌کردن اوکراین، هدیه‌ای به (رئیس جمهوری روسیه) ولادیمیر پوتین خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان