خبر داغ در بازار دلار

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در روز های پایانی هفته قبل تحت تاثیر اقدام اخیر پالمان اروپا آرایش صعودی به خود گرفت. در این میان رشد قیمت اسکناس آمریکایی در بازارهای همسایه و ورود نرخ حواله درهم به کانال جدید باعث شد هیجان بازیگران ارزی در تهران برای خرید بیشتر شود.

خبر داغ در بازار دلار
در شرایط فعلی علاوه بر موضوع پارلمان اروپا و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا یک موضوع مهم دیگر در بین معامله گران دلار داغ شده است.

وال استریت ژورنال گزارش داده که آمریکا در حال بستن مسیر دلار به ایران و عراق است. آن طور که در این گزارش آمده تشدید فشار بر ایران موجب کاهش ارزش پول عراق شده است.

گفته می شود تقویت ارزش دلار در بارزار سلیمانیه موجب شده تقاضا برای این ارز در بازار همسایه بیشتر شود. به عبارت دیگر با توجه به شکاف قیمتی در دو بازار تهران و سلیمانیه قاچاق دلار از تهران به بازار مذکور بیشتر می شود.

به گزارش این روزنامه، از زمانی که بانک فدرال نیویورک در نوامبر برای مقابله با قاچاق دلار به ایران نظارت‌ سختگیرانه‌ای اعمال کرده، بیش از ۸۰ درصد نقل‌ و انتقالات بانکی عراق مسدود شده‌ است، عاملی که زمینه ساز ضعف اقتصاد این کشور و کاهش ورود ارز به ایران شده است.

برخی معامله گران با تکیه بر افزایش تقاضا برای دلار در شهرهای همسایه باور دارند که قیمت اسکناس آمریکایی در هفته جاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با این حال بخش دیگری از فعالان باور دارند که در ابتدای بهمن ماه، با قدرت نمایی بازارساز، دلار در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت .

  تعرفه ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد افزایش یافت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان