• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دوئل‌های کلیدی برای کسب سهمیه CL

دوئل‌های کلیدی برای کسب سهمیه CL

پیام جوان: به گزارش ورزش سه و به نقل از گاتزتا دلو اسپورت، وقتی کارها سخت می‌شود، سخت‌کوشان و مبارزها به پیش می‌آیند؛ جمله جان بلوشی در «خانه حیوانات» موردعلاقه جانلوکا ویالی بود که در لحظات مهمی دوست داشت آن را تکرار کند. جانلوکا می‌توانست از یک ماه زندگی مانند ماه‌هایی که در انتظار اینتر و میلان است، بین دربی‌های لیگ قهرمانان اروپا و تلاش برای کسب جایگاهی که واجد شرایط حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان است، لذت ‌ببرد.

دیروز لوکاکو و لیائو در بازی برابر امپولی و لچه نشان دادند که درکشان از شرایط سخت کنونی بالاست و دیگر بازیکنان اینتر و میلان باید مطابق با آنها عمل کنند. دبل لوکاکو و لیائو اجازه داد اینتر و میلان برابر دو حریف ضعیف غافلگیر نشوند، ضمن اینکه سیگنال واضحی را برای تیم‌های بالاتر ارسال کردند. به ویژه برای دو تیم شهر رم که رقبای بزرگ آنها برای لیگ قهرمانان فصل آینده شناخته می‌شوند.

جدول رده‌بندی و سایر ملاحظات پراکنده گویای همه چیز است: چهار سهمیه مستقیم وجود دارد. یکی متعلق به ناپولی است و یووه در معرض خطر یک محرومیت (کسر امتیاز) جدید است که انجام محاسبات در مورد این تیم را کاملاً بی‌فایده می‌کند. یووه رده سومی را که کنار بگذاریم، لاتزیو و رم لزوماً باید در دید میلانی‌ها باشند: جایگاه لاتزیو، تیم مائوریتزیو ساری، امن به نظر می‌رسید، اما شکست غافلگیرکننده خانگی مقابل تورینو آنها را مجبور می‌کند از حواس‌پرتی بیشتر اجتناب کنند.

رم امشب در برگامو مقابل آتالانتایی بازی می‌کند که شانس‌ کمتری برای کسب سهمیه دارد، اما هنوز امیدوار است که بارقه‌ای از امید دوباره باز شود. آتالانتا در حال حاضر هفتم است و اگر امروز جالوروسی‌ را متوقف کند (دیروز روسونری هم‌امتیاز رم شد) باعث می‌شود یک هدیه عالی برای سیمونه اینزاگی و استفانو پیولی ارسال شود.

  هشدار دوباره فیفا و ای‌اف‌سی به فدراسیون فوتبال ایران

دربی‌های حساس شهر میلان و برخورد رمی‌ها با میلانی‌ها

میلان به طور ناگهانی خود را به عنوان پایتخت فوتبال اروپا دوباره کشف کرد. دربی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اگرچه حاصل یک قرعه خوب است، اما فرصتی است که نباید از دست داد. عدم حضور در لیگ قهرمانان بعدی آسیب اقتصادی بزرگی برای اینتر و میلان خواهد بود و نشان‌دهنده وقفه‌ای در روند رو به رشد آنهاست. شما با بازی در برابر قوی‌ترین حریفان پیشرفت می‌کنید: دوران عالی اروپایی اینتر از بازی زیبا و تاسف‌بار مقابل لیورپول در فصل گذشته و شخصیتی که آنها در مرحله گروهی مقابل بایرن و بارسلونا نشان دادند، نشئت می‌گیرد. میلان از حذف سخت در دور گروهی ۲۲-۲۰۲۱ و همچنین از روش غلبه بر مشکلات در مرحله اول این دوره تجربه خوبی کسب کرد. لیگ قهرمانان از هر نظر یک تورنمنت ضروری برای تیم‌های شهر میلان محسوب می‌شود و برای رسیدن به آن از طریق لیگ، میلانی‌ها باید بر رمی‌ها غلبه کنند و بدانند که سرنوشت هنوز در دست آنهاست.

در واقع، تقویم شامل دوئل‌های مستقیم است که در دو روز متمرکز شده است: در هفته بعد، میلان در ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) به المپیکو می‌رود تا رم را به چالش بکشد؛ در حالی که اینتر یک روز دیرتر میزبان لاتزیو خواهد بود. در هفته ۳۴ یعنی ۶ می (۱۶ اردیبهشت) میلان – لاتزیو و رم – اینتر را خواهیم داشت. چند روز بعد نیز بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین اینتر و میلان برگزار می‌شود که مائوریتزیو ساری تنها تماشاگر آن خواهد بود. دیروز پیولی و اینزاگی یک سیگنال واضح ارسال کردند: از این پس، حتی بیشتر از قبل، همه سه امتیازها را می‌خواهند. ساری بدون مشغول بودن در جام‌های اروپایی بهتر می‌تواند شرایط را مدیریت کند.

  کاویکا شوجی، پاسور سابق تیم ملی آمریکا رسماً از دنیا والیبال خداحافظی کرد‌

ژوزه مورینیو در رم نیز چند مشکل به خصوص در برخی پست‌ها دارد، آن هم به دلیل مصدومیت اسمالینگ و واینالدوم. اوج‌گیری لیائو و لوکاکو بهترین خبر برای تیم‌های میلانی است؛ وقتی انرژی تیمی کم می‌شود، مردانی که شم گلزنی قوی دارند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. در حالی که ایموبیله و آبراهام در لاتزیو و رم به دنبال رسیدن به بهترین شرایط هستند، میلان و اینتر دو ستاره گلزنشان را در اوج می‌بینند؛ حداقل پاسخ دیروز آرامش‌بخش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان