• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بیانیه شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران در آستانه روز جهانی زن

بیانیه شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران در آستانه روز جهانی زن

پیام جوان: شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران متشکل از ۲۴ گروه و انجمن مدنی حقوق بشری و سیاسی، در آستانه روز جهانی زن (۸ مارس) با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی تمام زندانیان سیاسی از زندان‌های جمهوری اسلامی شد.

این شبکه با استناد به گزارش سازمان‌های حقوق بشری در ایران و جهان، تعداد بسیاری از زنان فعال در زندان‌های مختلف حکومت اسلامی را در بند دانسته و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی آنان شده است.

در این بیانیه آمده است که تعداد زیادی از زنان زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، بیش از ۵۰ سال سن داشته و از بیماری‌های مختلفی همچون بیماری قلبی، تنفسی و بیماری‌های خاص رنج می‌برند.

شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران همچنین از همه تشکل‌های زنان، سازمان‌های حقوق بشری و نهادها و احزاب دموکراتیک خواست تا در روز جهانی زن، خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی- عقیدتی باشند و فریاد “نه به اعدام” را هر چه وسیع‌تر در ایران و در خارج از کشور بلندتر و رساتر کنند.

این شبکه در بخش دیگری از بیانیه خود بر لزوم پشتیبانی از “خواست ابتدایی زنان، یعنی آزادی انتخاب پوشش و برابری انسان‌ها در کشور” تاکید کرد.

از جمله انجمن‌ها و گروه‌های امضاکننده بیانیه در شبکه همبستگی برای حقوق بشر در ایران، می‌توان به انجمن جمهوری‌خواهان آلمان و هلند، جمعیت ایرانی حقوق بشر در شمال و جنوب کالیفرنیا، کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، کارزار حقوق بشر برای ایران، کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی در پاریس، کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نهاد “همه حقوق بشر، برای همه، در ایران” و همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا) در مونترال اشاره کرد.

  یازده زندانی سیاسی زن در زندان اوین تهران: آشکار کردن آپارتاید جنسیتی می‌تواند در مسیر مبارزه علیه تبعیض و ستم راهگشا باشد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان