• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • فرصت‌های جمهوری اسلامی در جام جهانی قطر به سراب تبدیل شدند

فرصت‌های جمهوری اسلامی در جام جهانی قطر به سراب تبدیل شدند

پیام جوان: پس از گذشت دو ماه از شروع اعتراضات انقلابی مردم در ایران، در فاصله کمتر از یک هفته تا برگزاری اولین جام جهانی در غرب آسیا به میزبانی قطر، تمام فرصت‌هایی که مسوولان جمهوری اسلامی در برگزاری این رویداد برای خود متصور بودند، به سراب تبدیل شده است.

به گزارش ایران اینترنشنال، سراب قطر برای جمهوری اسلامی پس از راه افتادن موج اعتراض ورزشکاران شکل گرفت و نخواندن سرود جمهوری اسلامی به وسیله تیم‌های مختلف ورزشی، شادی گل‌هایی که به جان‌باختگان و معترضان خیزش انقلابی مردم تقدیم شد و …، وحشت جمهوری اسلامی را از نمایش عمومی این سطح از اعتراضات در کشور دوست و همسایه‌اش بیشتر کرد.

شنیده‌ها از تعهد گرفتن برای خواندن سرود جمهوری اسلامی به وسیله بازیکنان حکایت دارد؛ تا آنجا که برخلاف روال تمام ۳۱ تیم حاضر دیگر در این‌ جام، کنفرانس مطبوعاتی کارلوس کی‌روش را به دلیل آن‌چه مشکل فنی اعلام شد، لغو و لیست بازیکنانی که گفته می‌شد از کی‌روش خواسته شده نفراتی معترض مانند آزمون را از آن حذف کند، در شامگاه یک‌شنبه اعلام کردند.

بر خلاف جام‌های جهانی‌ گذشته، دیگر هیچ گزارشگری از تلویزیون جمهوری اسلامی در قطر حضور ندارد و گزارش سه بازی ایران به احمدی، خیابانی و یوسفی در داخل کشور سپرده شده است.

بسیاری از عکاسان و خبرنگارانی که پیشتر نامشان در لیست اعزامی به قطر تایید و نوشته شده بود، از لیست خارج شده‌اند تا در صورت تمایل با هزینه شخصی به گران‌ترین جام جهانی تاریخ بروند!

رویای میزبانی مشترک و اقامت ایرانیان در کیش و ترانسفر با کشتی به دوحه با “نه” دوست و کشور همسایه، قطر مواجه شده تا جایی که رمضانی گالشی، معاون گردشگری کیش در مصاحبه با ایرنا گفت: «ما هر وقت قطر اجازه دهد می‌توانیم ترانسفر دریایی داشته باشیم. اجازه‌ای که تاکنون برای بندر الحمرا صادر نشده است. برای روزهای بازی ایران سه پرواز چارتری با ظرفیت هر پرواز ۱۲۰ نفر به دوحه با قیمت مناسب برای مردم در نظر گرفته‌ایم تا هواداران در قطر نمانند و هزینه اقامت ندهند.»

  سرمربی فعلی تیم فوتبال استقلال از سوی فدراسیون فوتبال پرتغال به یک ماه محرومیت و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد

جمهوری اسلامی در تلاش بود تا سهمی از کیک این جشن دلارهای نفتی برای خود بردارد اما خیزش انقلابی مردم در ایران سبب شد تا رژیم جمهوری اسلامی شب‌هایش را با کابوس کمپین حذف از جام جهانی بگذراند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان