• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کانادا، استرالیا و نیوزیلند در بیانیه مشترکی خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شدند

کانادا، استرالیا و نیوزیلند در بیانیه مشترکی خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در نوار غزه شدند

پیام جوان: کانادا، استرالیا و نیوزیلند در بیانیه مشترکی با اشاره به عملیات زمینی احتمالی اسرائیل در رفح در نوار غزه، خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در این منطقه شدند.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش «تایمز اسرائیل»، نخست وزیران این سه کشور در بیانیه مشترک خود نوشتند که به شدت نگران نشانه هایی هستند که اسرائیل در حال برنامه ریزی برای حمله زمینی به رفح است.

در این بیانیه گفته شده که «عملیات نظامی در رفح فاجعه بار خواهد بود. یک آتش‌بس فوری بشردوستانه ضرورت دارد.»

در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، با یوآو گالانت، همتای اسرائیلی خود، درباره مذاکرات بر سر آزادی گروگان های باقیمانده در دست گروه شبه نظامی حماس در غزه گفتگو کرد.

در حال حاضر، بیش از ۱۳۰ گروگان همچنان در غزه در دست حماس هستند. هر چند که احتمال کشته شدن شماری از آنان مطرح شده است.

شبه نظامیان این گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی در حملات ۱۵ مهر به اسرائیل حدود ۱۲۰۰ تن را که اکثرا غیر نظامی بودند، کشتند و بیش از ۲۵۰ تن را به گروگان گرفتند و به غزه بردند. بیش از ۱۰۰ تن از گروگان ها در جریان آتش بس یک هفته ای بین این کشور و حماس آزاد شدند.

به گزارش وب سایت وزارت دفاع آمریکا، آقای گالانت در گفتگوی تلفنی خود با آقای آستین اطلاعات جدیدی در مورد عملیات نظامی اسرائیل در خان یونس به او داد.

بر اساس این گزارش، وزیران دفاع دو کشور همچنین در مورد اهمیت حفاظت از غیرنظامیان و اطمینان یافتن از دسترسی آنان به کمک های بشردوستانه قبل از هرگونه عملیات علیه حماس در رفح تبادل نظر کردند.

  US and Palestinians clash over US plan for peace with Israel

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان