• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان: سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد

کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان: سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد

پیام جوان: کانال تلگرامی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز سه شنبه اول اسفند، از تایید حکم «اخراج» سارا سیاهپور، معلم معترض و فعال صنفی فرهنگیان، توسط دولت جمهوری اسلامی خبر داد و نوشت: «این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد.»

به نقل از صدای آمریکا، بر اساس این گزارش، بخش تجدید نظر هیات تخلفات وزارت آموزش و پرورش حکم اخراج سارا سیاهپور از فعالان صنفی استان‌های تهران و البرز را عینا تایید کرد.

پیشتر دادگاه تجدیدنظر قوه قضاییه در تیر سال جاری، حکم شش سال زندان خانم سیاهپور را تائید کرده بود.

او در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری، محکوم شده بود. علاوه بر این، او به دو سال ممنوع‌الخروجی از کشور و دو سال ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی نیز محکوم شده بود.

سارا سیاهپور حدود ۱۷ سال سابقه تدریس و فعالیت در معاون آموزشی استان‌های تهران و البرز را دارد. او در شهریورماه سال گذشته و در اوج اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد، به دست ماموران اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت و مدتی بعد با وثیقه به طور موقت آزاد شد. وی از داشتن وکیل انتخابی در مراحل دادرسی محروم بوده است.

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پیش‌تر اتهامات مندرج در حکم «اخراج» او را «شرکت در تجمعات و تحصنات معلمان»، «شرکت در کمپین زن زندگی آزادی» و حمایت از آن، «استفاده از استیکر طنزآمیز از سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی و تشکیل گروه غیرهمکاری با ۱۴ همکار زن در فضای مجازی» اعلام کرده بود.

  Bernie Sanders is the new #1 in our 2020 Democrat rankings

در این حال، این شورا ضمن محکوم کردن این «حکم ظالمانه» و اعلام «حمایت قاطع از خانم سارا سیاهپور»، خطاب به آمرین و عاملین چنین احکامی هشدار داد که «صدور این احکام نه تنها مانع مطالبه‌گری معلمان نخواهد شد بلکه این سرکوب‌ها خشم نهفته معلمان را شعله‌ورتر از هر زمانی خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان