• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • هر دلار آمریکا در بازار تهران از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد

هر دلار آمریکا در بازار تهران از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد

پیام جوان: یک روز پس از انتخابات در ایران و مشارکت حداقلی مردم در این دوره، که برخی آن‌را «انتخابات فرمایشی» و برخی هم «سیرک انتخابات» نامیده بودند، هر دلار آمریکا در بازار تهران از مرز ۶۰ هزار تومان عبور کرد.

مرور وب‌سایت‌های اطلاع رسانی طلا و ارز نشان می‌دهد که قیمت یورو نیز در نخستین روز معاملات هفته جاری در بازار تهران از ۶۵ هزار تومان عبور کرده است.

برهمین اساس قیمت پوند انگلیس نیز وارد کانال ۷۶ هزار تومان شده است. همچنین قیمت سکه طلا در بازار به ۳۵ میلیون تومان رسیده است.

بهای دلار آمریکا در بازار ایران روز سه‌شنبه هشتم اسفند با حدود ۹۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، از ۵۹ هزار تومان عبور کرده بود.

اوج گرفتن قیمت دلار و سایر ارزهای خارجی در روزهای گذشته در بازار آزاد ایران، موجی از واکنش‌ها را در میان کارشناسان و کاربران رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

داوود سوری، اقتصاددان، در واکنش به روند افزایشی دلار و اوج گرفتن قیمت آن در بازار ایران، به کنایه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از وقتی گفتند دلار را به رسمیت نمی‌شناسیم به تریج قبای او برخورد و رو به کوه نهاده! کم جنبه!» اشاره داوود سوری به اظهارات احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی است که گفته بود « نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

بازار ارز و طلا در ماه‌ها و سال‌های اخیر در ایران با نوسانات فراوانی روبه‌رو است. موضوعی که بسیاری از کارشناسان آن را ناشی از ناکارآمدی سیستم و حاکمان در اداره کشور می‌دانند که جامعه ایران را با بحران‌های درهم‌تنیده‌ای درگیر کرده است. از سیاست‌خارجی تنش‌زا گرفته، تا سیاست‌گذاری‌های ایدئولوژیک اجتماعی، سیاسی، فرهنگی که تبعات خود را در عرصه‌های مختلف اقتصاد و معیشت بخش بزرگی از جامعه نشان داده است.

  واکنش قیمت دلار به سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان