• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • معاون زاکانی: چینی‌ها را آوردیم چون خودمان بلد نیستیم!

معاون زاکانی: چینی‌ها را آوردیم چون خودمان بلد نیستیم!

پیام جوان: معاون علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در اظهاراتی عجیب و تامل‌برانگیز، دلیل سپردن ساخت‌وساز در تهران به چینی‌ها را عدم وجود تکنولوژی صنعتی‌سازی مسکن در ایران عنوان کرد.

لطف‌الله فروزنده با ارائه تعریفی ناقص از صنعتی‌سازی مسکن، مدعی شد که چینی‌ها می‌توانند در عرض یک سال مسکن‌هایی با عمر مفید ۸۰ سال بسازند!

پیش‌تر، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری، از برنامه ساخت محله‌های مسکونی توسط شرکت‌های چینی در مقیاس بالای ۱۰۰۰ واحد در اراضی قهوه‌ای مناطق ۹ تا ۱۶ تهران خبر داده بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سفر علیرضا زاکانی به چین در آذرماه سال جاری، با امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه مسکن همراه بود.

دولت ابراهیم رئیسی که با شعار ساخت سالانه یک میلیون مسکن کار خود را آغاز کرد، پس از گذشت بیش از دو سال و نیم، هنوز هیچ پروژه‌ای در این زمینه به بهره‌برداری نرسانده است.

حضور چینی‌ها در صنعت ساختمان ایران، نگرانی‌هایی را در مورد تولید مسکن بی‌کیفیت و فاقد استانداردهای اولیه به وجود آورده است.

علاوه بر این، گزارش‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های فعال در صنعت ساختمان‌سازی چین بیش از ۳۹۰ میلیارد دلار بدهی دارند و همین موضوع حضور آنها در ایران را با ریسک‌های بسیاری همراه خواهد کرد.

بر اساس گزارش VOA

  بی نظمی در اولین مناظره تلویزیونی ترامپ و بایدن

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان