• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • حیرت خاویر تباس، رئیس لالیگا، از قضیه رسوایی داوری بارسلونا که به بارساگیت مشهور شده

حیرت خاویر تباس، رئیس لالیگا، از قضیه رسوایی داوری بارسلونا که به بارساگیت مشهور شده

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، سه روز پیش بود که ابتدا کادناسر ادعا کرد بارسلونا بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ در مجموع ۱٫۴ میلیون یورو به انریکز نگریرا، نایب رئیس وقت کمیته داوران فوتبال اسپانیا، پرداختی داشته و کمی بعد نشریه ال‌موندو با انتشار اسنادی فاش ساخت که این پرداختی‌ها از سال ۲۰۰۱ شروع شده و در مجموع ۶٫۶ میلیون یورو بدون کسر مالیات بوده است.

خاویر تباس در این رابطه گفت: «نمی‌دانم این پرداختی‌ها روی نتایج بازی‌ها چقدر تأثیر داشته و به عنوان رئیس لالیگا از این شرایط ناراضی‌ام و باید همه چیز روشن شود. این قضیه عجیب و حیرت‌انگیز است و من هنوز در شوک هستم. بارساگیت به تصویر جهانی فوتبال اسپانیا لطمه زیادی وارد می‌کند. من به شخصه بازی عجیبی که در آن داوری مشکوک و یک‌طرفه باشد، ندیدم ولی اعتراف می‌کنم حتی در بازی‌هایی که بعداً مشخص شد در آن‌ها تبانی صورت گرفته نیز چیزی مشخص نبود. ممکن است یک تیم داور را نخرد ولی بتواند در انتخاب داوران برای بازی‌های خودش یا تیم‌های رقیب، نقش مستقیم داشته باشد.»

تباس ادامه داد: «ما هنوز به این موضوع ورود نکرده‌ایم چون پرونده در اختیار دادستانی است. فعلا خطر جرایم ورزشی بارسا را تهدید نمی‌کند ولی اگر تحقیقات گسترده‌تر شود و با توجه اسناد و مدارک مستند و قطعی، این احتمال که بعدها این پرونده وارد حوزه جرایم ورزشی شود نیز وجود دارد. در آن صورت کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته‌های پایین‌تر بارسا را تهدید خواهد کرد.»

  هری کین، بهترین جانشین برای کیلیان امباپه در پی اس جی؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان