• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان در بوستون

پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان در بوستون

پیام جوان: جراحان در شهر بوستون آمریکا برای اولین بار در جهان، کلیه خوکی که به طور ژنتیکی اصلاح شده بود را به یک بیمار ۶۲ ساله پیوند زدند.

امیدی برای صدها هزار بیمار

در صورت موفقیت، این عمل می‌تواند پیشرفتی بزرگ در زمینه پزشکی باشد و به صدها هزار آمریکایی که به دلیل نارسایی کلیه به دیالیز یا پیوند کلیه نیاز دارند، امید دهد.

نشانه‌های امیدوارکننده

گزارش‌ها حاکی از آن است که علائم حیاتی بیمار پس از عمل پیوند امیدوارکننده بوده است.

عملکرد طبیعی کلیه پیوندی

کلیه‌ها وظیفه تصفیه خون از مواد زائد و مایعات اضافی را بر عهده دارند. به گفته پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست، کلیه پیوندی جدید بلافاصله پس از عمل جراحی که در اواخر هفته گذشته انجام شد، شروع به تولید ادرار کرد و وضعیت بیمار رو به بهبود است.

نیاز به راه حل‌های جدید

بیش از ۸۰۰ هزار آمریکایی از نارسایی کلیه رنج می‌برند و نیازمند دیالیز هستند، روشی که به طور مصنوعی سموم را از خون بیمار تصفیه می‌کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز در فهرست انتظار برای دریافت کلیه پیوندی از اهداکننده انسانی زنده یا فوت شده قرار دارند.

اهمیت این عمل

پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان می‌تواند راه حلی جدید برای نجات جان بیمارانی باشد که در انتظار دریافت پیوند کلیه از اهداکننده انسانی هستند.

تحقیقات بیشتر

با این حال، هنوز تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات بلندمدت این روش جدید پیوند و همچنین خطرات احتمالی آن برای انسان، لازم است.

  عوارض جانبی شوینده‌های شیمیایی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان