• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • نگاهی به یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن
بهترین زمان برای خوابیدن

نگاهی به یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن

پیام جوان: بر اساس گزارش اخیر نشریه بریتانیایی سان، انتخاب‌های غذایی نادرست می‌تواند یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن باشد.

به نقل از ایتنا و بر اساس این گزارش، مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند سس‌های تند، سوپ گوجه فرنگی، شکلات، آب، گوشت قرمز، سوسیس و کالباس، اسموتی‌های پرقند و حتی کلم بروکلی می‌تواند با ایجاد اختلال در فرایند هضم و جذب مواد غذایی، بالا بردن دمای بدن، افزایش فشارخون و ایجاد نفخ و گاز، باعث برهم خوردن کیفیت و مدت خواب شبانه شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند جهت داشتن خوابی راحت و با کیفیت، از مصرف غذاهای سنگین، چرب و تند و نوشیدنی‌های قندی و کافئین‌دار در ساعات نزدیک به خواب خودداری کرد. همچنین پرهیز از مصرف زیاد آب و مایعات در دو ساعت قبل از خواب می‌تواند از بروز اختلالات خواب بکاهد.

البته هنوز مطالعات کافی در خصوص تاثیر دقیق انواع مواد غذایی بر کیفیت خواب انجام نشده و نیاز است مطالعات بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

اما به نظر می‌رسد رعایت یک رژیم غذایی متعادل و سالم در طول روز و پرهیز از مصرف غذاهای سنگین و تحریک‌کننده قبل از خواب، می‌تواند در بهبود کیفیت خواب شبانه موثر باشد.

البته همچنان بررسی‌های بیشتری برای تایید ارتباط مستقیم بین انتخاب‌های غذایی و کیفیت خواب مورد نیاز است.

  افسردگی در جوانی احتمال ابتلا به زوال عقل را در بزرگسالی بیشتر می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان