• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • نگاهی به یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن
بهترین زمان برای خوابیدن

نگاهی به یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن

پیام جوان: بر اساس گزارش اخیر نشریه بریتانیایی سان، انتخاب‌های غذایی نادرست می‌تواند یکی از عوامل اصلی اختلال در خواب و کاهش کیفیت آن باشد.

به نقل از ایتنا و بر اساس این گزارش، مصرف برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند سس‌های تند، سوپ گوجه فرنگی، شکلات، آب، گوشت قرمز، سوسیس و کالباس، اسموتی‌های پرقند و حتی کلم بروکلی می‌تواند با ایجاد اختلال در فرایند هضم و جذب مواد غذایی، بالا بردن دمای بدن، افزایش فشارخون و ایجاد نفخ و گاز، باعث برهم خوردن کیفیت و مدت خواب شبانه شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند جهت داشتن خوابی راحت و با کیفیت، از مصرف غذاهای سنگین، چرب و تند و نوشیدنی‌های قندی و کافئین‌دار در ساعات نزدیک به خواب خودداری کرد. همچنین پرهیز از مصرف زیاد آب و مایعات در دو ساعت قبل از خواب می‌تواند از بروز اختلالات خواب بکاهد.

البته هنوز مطالعات کافی در خصوص تاثیر دقیق انواع مواد غذایی بر کیفیت خواب انجام نشده و نیاز است مطالعات بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

اما به نظر می‌رسد رعایت یک رژیم غذایی متعادل و سالم در طول روز و پرهیز از مصرف غذاهای سنگین و تحریک‌کننده قبل از خواب، می‌تواند در بهبود کیفیت خواب شبانه موثر باشد.

البته همچنان بررسی‌های بیشتری برای تایید ارتباط مستقیم بین انتخاب‌های غذایی و کیفیت خواب مورد نیاز است.

  شگردهایی برای زیبایی و تمیزی کفش‌های جیر

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان