• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • درآمد بیش از ۴۶ میلیارد تومان قوه قضائیه از ثبت شکایات مرتبط با کوروش کمپانی

درآمد بیش از ۴۶ میلیارد تومان قوه قضائیه از ثبت شکایات مرتبط با کوروش کمپانی

پیام جوان: اطلاعات منتشر شده در شبکه‌‌های اجتماعی و تصاویر فیش‌های پرداختی مالباختگان نشان می‌دهد که هزینه هر ثبت شکایت از شرکت «کوروش کمپانی» ۲۳۰ هزار تومان است که با توجه به تعداد ۲۰۰ هزار مالباخته، ثبت این میزان شکایت بیش از ۴۶ میلیارد تومان درآمد برای قوه قضائیه خواهد داشت.

به نقل از صدای آمریکا، برخی تحلیلگران معتقدند کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد تومانی این شرکت فارغ از اظهارات و ادعاهای مالک متواری این کمپانی، بدون همراهی و ذینفع بودن برخی نهادهای امنیتی و قضائی و دستگاه‌های دولتی امکان پذیر نبود.

در همین راستا اعلام شده شرکت «کوروش کمپانی» دارای نشان «ای‌نماد» یعنی «نماد اعتماد الکترونیکی» است و همین مساله موجب اعتماد شهروندان به آن شده بود.

وب‌سایت «دیجیاتو» به نقل از یکی از مالباختگان نوشته است که «تبلیغ سلبریتی‌ها و نماد اعتماد الکترونیکی» دو عاملی بوده که موجب اعتماد او به شرکت «کوروش کمپانی» شده بود.

کلاهبرداری به این شیوه نخستین بار نیست که در ایران رخ می‌دهد و روزنامه «فرهیختگان»، گزارش داده که در چند سال گذشته «۳۲ مورد کلاهبرداری» در ایران رخ داده که «هر کدام بیش از چند هزار مال‌باخته» برجا گذاشته است.

بر اساس این گزارش، «نقاط مشترکی در این نوع کلاهبرداری‌ها» به چشم می‌خورد که «تورم بالا در کشور»، «کاهش ارزش دارایی و سرمایه افراد»، کمبود «سواد مالی در جامعه» نسبت به پروژه‌هایی که با این شیوه کار می‌کنند، و «ممنوعیت و محدودیت واردات» از جمله این موارد مشترک هستند.

بنا بر گزارش‌های پیشین صدای آمریکا، نام شرکت‌های متعدد دیگری از جمله ریحان‌تاک، رضایت‌خودرو، کینگ مانی، کریپتولند، و آمیتیس، به عنوان اختلاس‌گران و کلاهبرداران مطرح شده و اعتراضات مال‌باختگان در شهرهای مختلف ایران را به دنبال داشته است.

  تتلو پس از بازداشت در ترکیه، در مرز بازرگان تحویل ایران شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان