• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • روسای بانک‌های بزرگ کانادا در پاسخ به سوالات مربوط به تغییرات آب و هوایی در مجلس حاضر می‌شوند

روسای بانک‌های بزرگ کانادا در پاسخ به سوالات مربوط به تغییرات آب و هوایی در مجلس حاضر می‌شوند

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، امروز بعد از ظهر، مدیران عامل پنج بانک بزرگ کانادا در جلسه‌ای مجازی در مقابل کمیته دائمی محیط زیست و توسعه پایدار مجلس عوام حاضر خواهند شد تا در مورد تأثیرات فعالیت‌هایشان بر آب و هوا و محیط زیست توضیحاتی ارائه دهند.

این احضار، در پی افزایش انتقادات به نحوه‌ی اعطای وام توسط این بانک‌ها صورت می‌گیرد. آنها در سال‌های اخیر، صدها میلیارد دلار به شرکت‌های نفت و گاز وام داده‌اند و این موضوع، نگرانی‌هایی را در مورد نقش آنها در تشدید تغییرات آب و هوایی به وجود آورده است.

اگرچه بزرگ‌ترین بانک‌های کانادا متعهد به کاهش انتشار آلاینده‌ها در کوتاه‌مدت و بلندمدت شده‌اند و هدف نهایی آنها رسیدن به “انتشار صفر تأمین‌شده” تا سال ۲۰۵۰ است، اما به دلیل سرعت پایین اجرای این اهداف مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

حضور مدیران عامل بانک‌ها در این جلسه، یک هفته پس از حضور مدیران عامل بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز کانادا در همین کمیته صورت می‌گیرد. برای این شرکت‌ها، لایحه‌ای برای تعیین سقف قانونی انتشار آلاینده‌ها پیشنهاد شده است.

در حال حاضر، تلاش‌های پارلمانی برای کنترل تأثیر غیرمستقیم بخش بانکداری بر آب و هوا، عمدتاً به “قانون تأمین مالی همسو با آب و هوا” محدود می‌شود که توسط سناتور مستقل رزا گالوز پیشنهاد شده و در حال حاضر در کمیته بانکی سنا در حال بررسی است.

  صدها واحد مسکونی جدید در محل سابق دفتر مرکزی ICBC در شمال ونکوور ساخته خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان