• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • مطالعات جدید: گسترش استفاده از خودرو‌های الکتریکی از ۳ میلیون مورد ابتلای به آسم در کودکان جلوگیری می‌کند

مطالعات جدید: گسترش استفاده از خودرو‌های الکتریکی از ۳ میلیون مورد ابتلای به آسم در کودکان جلوگیری می‌کند

پیام جوان: یک گزارش جدید نشان داده است که تغییر به سمت خودرو‌های برقی تا سال ۲۰۵۰ از میلیون‌ها مورد حمله آسم در کودکان جلوگیری می‌کند و جان صد‌ها کودک را نجات می‌دهد.

به نقل از ایتنا، انجمن ریه آمریکا دریافته است که تغییر به وسایل نقلیه بدون آلایندگی و شبکه‌های برق از ۲.۸ میلیون حمله آسم، ۲.۷ میلیون علائم تنفسی، ۱۴۷۰۰۰ مورد برونشیت حاد و ۵۰۸ مرگ در میان نوزادان جلوگیری می‌کند.

مطالعات نشان داده است که وسایل نقلیه گازسوز یکی از بزرگ‌ترین آلاینده‌های کربنی در ایالات متحده است که می‌تواند با آسیب رساندن به عملکرد ریه، ایجاد استرس ناشی از گرما و تأثیر بر رشد جنین به کودکان آسیب برساند.

در گزارش جدید آمده است که یک راه حل برای مشکلات رو به رشد سلامتی نوجوانان این است که همه خریداران خودرو‌های جدید تا سال ۲۰۳۵ یک وسیله نقلیه بدون آلایندگی را انتخاب کنند و تا سال ۲۰۴۰ خودرو‌های سنگین آلایندگی صفر مانند آمبولانس، کامیون و اتوبوس خریداری کنند.

این نتایج در زمانی به دست آمده است که تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی از ۷۶ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۵۰ درصد در سال گذشته کاهش یافت و برخی از شرکت‌ها را به اخراج کارگران در کارخانه‌های لیتیوم سوق داد.

ویل بارت، پژوهشگر گزارش و مدیر ارشد حمایت از هوای پاک این انجمن گفت: آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی امروزه کودکان را در معرض خطر قرار داده است.

وی افزود: تأثیر تغییرات آب و هوایی همچنان در حال افزایش است و این موضوع خطراتی را که کودکان در ایالات متحده با بزرگ شدن با آن روبرو هستند افزایش می‌دهد.

  همه چیز درباره بحران سی سالگی

گزارش جدید روش‌هایی را توضیح می‌دهد که رویداد‌های آب و هوایی شدید اخیر به‌طور نامتناسبی بر سلامت کودکان تأثیر گذاشته است.

ترافیک عامل اصلی آلودگی کربنی است امروزه آلودگی هوا به سلامت و رفاه کودکان آسیب می‌رساند و بخش حمل و نقل منبع اصلی آلودگی هوا است.

انجمن ریه آمریکا اکنون از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) و اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) می‌خواهد تا استاندارد‌های میانگین مصرف سوخت شرکتی (CAFE) خود را به روز کنند.

هدف کارشناسان بهداشت این است که CAFE نیاز فوری به کاهش مصرف سوخت فسیلی و اطمینان از بهبود مستمر در کارایی خودرو را منعکس کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان