• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزیر دفاع اسرائیل: اداره غزه توسط فلسطینیان همسو با تشکیلات خودگردان، نامطلوب‌ترین گزینه ممکن برای اسرائیل پس از جنگ خواهد بود

وزیر دفاع اسرائیل: اداره غزه توسط فلسطینیان همسو با تشکیلات خودگردان، نامطلوب‌ترین گزینه ممکن برای اسرائیل پس از جنگ خواهد بود

پیام جوان: یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در جلسه کابینه امنیتی روز جمعه گفت که اداره غزه توسط فلسطینیان همسو با تشکیلات خودگردان، نامطلوب‌ترین گزینه ممکن برای اسرائیل پس از جنگ خواهد بود.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ـ که رهبری لیکود را بر عهده دارد ـ این ایده را رد کرده، اما در عوض سعی در جایگزینی ایده گروه‌های غیروابسته به حماس یا تشکیلات خودگردان را دارد، اگرچه این ایده نیز با شک و تردید بسیاری روبرو شده است.

بر اساس گزارش‌های تقریبا مشابه رسانه‌های عبری، گالانت به وزرای کابینه امنیتی گفت که پس از پایان جنگ ناشی از حمله حماس در هفتم اکتبر، «چهار جایگزین بد» برای حکومت غزه وجود دارد که بدترین آن، ادامه حکومت حماس است، البته در صورتی که اسرائیل نتواند به طور کامل زیرساخت‌های نظامی گروه تروریستی حماس را از بین ببرد.

گزینه بعدی که کمی بدتر است، اشغال دائمی غزه توسط اسرائیل خواهد بود، که گالانت هشدار داد «به قیمت جان سربازان ما تمام خواهد شد» و منابع نظامی قابل‌توجهی را از کرانه‌باختری و مرز‌های شمالی، منحرف خواهد کرد.

سناریوی بالقوه دیگر، هرج و مرج در غزه خواهد بود، احتمالا از نوعی که منجر به حادثه کاروان کمک‌ها در ماه گذشته شد که در آن ده‌ها نفر کشته شدند. گالانت افزود که این گزینه منجر به فشار بسیاری از سوی جامعه بین‌المللی خواهد شد و اسرائیل نیز همچنان باید مقدار قابل توجهی از نیروی خود را به غزه اختصاص دهد.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در سخنرانی امسال «وضعیت عمومی کشور»، با اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه، به‌ویژه جنگ اسرائیل و گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس، بار دیگر بر راه‌حل دو کشوری برای پایان‌دادن به اختلاف دیرینه اسرائیل و فلسطینی‌ها، به‌ویژه جنگ جاری در نوار غزه که در پی حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل آغاز شد، تاکید کرد.

  آب را قبل از مصرف بجوشانیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان