• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • دیوان عالی آمریکا: ممنوعیت خوابیدن در فضای باز برای بی خانمان ها در برخی مناطق مجاز است

دیوان عالی آمریکا: ممنوعیت خوابیدن در فضای باز برای بی خانمان ها در برخی مناطق مجاز است

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، دیوان عالی ایالات متحده روز جمعه در حکمی بحث برانگیز، به نفع شهرهایی در ساحل غربی رای داد که می توانند بی خانمان ها را از خوابیدن در فضای باز منع کنند، حتی اگر پناهگاه کافی در دسترس نباشد.

این حکم ۶ بر ۳ با خطوط ایدئولوژیک صادر شد و اکثریت قضات استدلال کردند که ممنوعیت خوابیدن در فضای باز نقض ممنوعیت مجازات های “بیرحمانه و غیرمعمول” مندرج در هشتمین اصلاحیه قانون اساسی نیست.

قاضی نیل گورساچ در رای اکثریت نوشت: “بی خانمانی موضوعی پیچیده است. علل آن زیاد است. واکنش های سیاست گذاری عمومی مورد نیاز برای رسیدگی به آن نیز ممکن است زیاد باشد. تعداد کمی از قضات فدرال نمی توانند حتی شروع به “مطابقت” با خرد جمعی مردم آمریکا در تصمیم گیری در مورد “بهترین راه برای رسیدگی” به یک سوال اجتماعی مهم مانند بی خانمانی کنند.”

این حکم به نفع شهرهایی مانند لس آنجلس و سانفرانسیسکو است که با افزایش بی خانمانی و کمبود پناهگاه مواجه هستند. طرفداران بی خانمان ها این حکم را محکوم کرده و استدلال می کنند که این امر افراد بی خانمان را مجازات می کند و بحران را بدتر می کند.

قاضی سونیا سوتومایور در رای مخالف نوشت: “خواب یک ضرورت بیولوژیکی است، نه جرم.” او گفت: “مجازات مردم به خاطر وضعیتشان، تحت هشتمین اصلاحیه قانون اساسی، “بیرحمانه و غیرمعمول” است.”

این حکم در حالی صادر می شود که بی خانمانی در ایالات متحده در سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی به بالاترین سطح خود رسیده است. بر اساس تخمین ها، بیش از ۶۵۰۰۰۰ نفر بی خانمان هستند که از زمان شروع نظرسنجی سالانه در سال ۲۰۰۷، بالاترین تعداد است.

  پلیس لوس آلتوس در جستجوی مرد گمشده‌ای که دچار فراموشی است

حکم دیوان عالی احتمالاً چالش های حقوقی بیشتری را به همراه خواهد داشت و بحث در مورد راه حل های مناسب برای بی خانمانی را در سراسر کشور تشدید خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان