تبعید حمیده زارعی، معترض زندانی، به رشت

پیام جوان: به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، با پایان محکومیت حبس حمیده زارعی، معترض زندانی ساکن کرج، حکم دو سال تبعید او به رشت اجرایی شد.

این حکم در حالی اجرا می‌شود که خانم زارعی پیشتر در فایلی صوتی از زندان کچویی کرج از مورد توهین، تهدید و خشونت قرار گرفتنش از سوی ماموران حکومتی خبر داده بود.

حمیده زارعی، دانشجوی معترضی است که در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و در پی عفو حکومتی در بهمن‌ماه گذشته آزاد شده بود. اما بار دیگر در تاریخ ۸ خردادماه در منزلش در کرج بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد.

دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی موسی آصف الحسینی در آبان ماه سال جاری خانم زارعی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس، دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت حضور در فضای مجازی محکوم کرده بود.

خانم زارعی که یکی از ۱۵ زندانی سیاسی زن بشمار می‌رود که سال گذشته در اعتراض به روند دادرسی در زندان کچویی کرج دست به اعتصاب غذا زده بود، اکنون به رشت تبعید شده است.

تبعید حمیده زارعی، نمونه‌ای دیگر از سرکوب گسترده فعالان مدنی و سیاسی در ایران است. این حکم‌ها در حالی صادر می‌شوند که جمهوری اسلامی ایران به طور مداوم حقوق بشر را نقض می‌کند و از آزادی بیان و اجتماعات مسالمت‌آمیز جلوگیری می‌کند.

جامعه جهانی باید جمهوری اسلامی ایران را به خاطر نقض حقوق بشر محکوم کند و برای آزادی زندانیان سیاسی، از جمله حمیده زارعی، تلاش کند.

بر اساس گزارش VOA

  ۸ محصول جدیدی که گوگل در کنفرانس سالانه آی/ او ۲۰۱۹ معرفی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان