• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حبس آماری در حوزه مسکن: پنهان‌کاری یا ملاحظات امنیتی؟

حبس آماری در حوزه مسکن: پنهان‌کاری یا ملاحظات امنیتی؟

پیام جوان: خبرگزاری «تسنیم» در گزارشی از عدم انتشار آمار و اطلاعات مربوط به حوزه مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی این بخش انتقاد کرده است.

آخرین گزارش مربوط به آبان ۱۳۹۹:

بر اساس این گزارش، آخرین گزارش دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در آبان‌ ماه سال ۱۳۹۹ منتشر شده و در ۳۹ ماه اخیر هیچ گزارش جدیدی از سوی این وزارتخانه منتشر نشده است.

سردرگمی فعالان حوزه مسکن:

این خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی، این رویه را عامل سردرگمی فعالان بخش مسکن عنوان کرده و نوشته است که اطلاعات ارائه شده در آخرین گزارش منتشر شده نیز «غیرواقعی» و «آمارسازی» بوده است.

دسترسی غیرممکن به گزارش غیر واقعی:

به نوشته «تسنیم»، همان گزارش «غیر واقعی» نیز از دسترس خارج شده و جزئیات آن قابل دسترسی نیست.

حبس آماری، روشی برای پنهان‌کاری:

حبس آماری در جمهوری اسلامی یکی از شیوه‌های پنهان کردن عملکرد حکمرانان است که در سال‌های اخیر به بهانه‌های امنیتی شدت گرفته است.

تایید نگاه امنیتی به انتشار آمار:

رئیس کل بانک مرکزی هفتم مرداد ماه سال جاری تلویحاً وجود نگاه امنیتی در انتشار آمار و دخالت نهادهای امنیتی در این زمینه را تایید کرده و گفته بود که برخی از آمارهای اقتصادی ممکن است به دلیل محدودیت‌ها و ملاحظات امنیتی ضروری نباشد که به صورت عمومی منتشر شوند.

قضاوت نشدن مدیران:

روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز دوازدهم اردیبهشت ماه به این موضوع پرداخته و حبس آماری را راهی برای قضاوت نشدن مدیران در حوزه عملکردی خود دانسته و نوشته بود که این مساله می‌تواند به ایجاد رویه‌ای جدید در برخورد سلیقه‌ای با انتشار آمار سازمان‌ها منجر شود.

  Why did many voters boycott Benin’s April 28 elections?

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان