• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اعلام جرم علیه فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به دلیل آنچه «تبلیغات و تصاویر توهین‌آمیز» خوانده شد

اعلام جرم علیه فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به دلیل آنچه «تبلیغات و تصاویر توهین‌آمیز» خوانده شد

پیام جوان: قوه قضاییه جمهوری اسلامی اعلام کرد علیه فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا به دلیل آنچه «تبلیغات و تصاویر توهین‌آمیز» خوانده است اعلام جرم کرده و برای این شرکت پرونده تشکیل داده است.

به نقل از صدای آمریکا، قوه قضاییه مشخص نکرده کدام تبلیغات دیجی‌کالا «توهین‌آمیز» بوده اما برخی کاربران نزدیک به حکومت با انتشار تصاویر چند محصول از جمله لیوان‌های سفالی ادعا کرده‌اند نوشته‌ها و تصاویر نقش‌بسته بر این محصولات «توهین به پیامبران و معصومین» است.

خبرگزاری تسنیم هم که به سپاه پاسداران نزدیک است با انتشار گزارشی از «ارائه عجیب برخی محصولات» توسط دیجی‌کالا به شدت انتقاد کرده و نوشته است این محصولات «شائبه اهانت به مقدسات را دارد.»

این اولین‌بار نیست که این شرکت تجاری هدف برخورد قضایی قرار می‌گیرد. تابستان امسال دو دفتر شرکت دیجی‌‌کالا به دلیل پوشش اختیاری برخی از کارمندان زن تعطیل و پلمپ شدند؛ اگرچه این دفاتر پس از اعلام «التزام به رعایت قوانین و مقررات» جمهوری اسلامی از سوی مدیران شرکت رفع پلمب شدند.

سازمان اماکن نیروی انتظامی در روز اول مرداد، هر دو دفتر اداری این فروشگاه اینترنتی در تهران را به دنبال تشکیل پرونده قضایی درباره «عدم رعایت حجاب کارمندان خانم در محیط کار»، پلمب کرده بود.

خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضائیه، که پیشتر از تشکیل پرونده قضایی در این باره خبر داده بود، به تعداد زنان دارای پوشش اختیاری در دیجی کالا اشاره‌ای نکرده بود.

هر چند، دیجی کالا در صفحه اینستاگرام خود به طور تلویحی تعداد کارمندان دارای پوشش اختیاری را یک نفر ذکر کرد و از برخورد با «فرد متخلف» خبر داد.

  فرناندو ویلاوینسسیو، نامزد ریاست جمهوری اکوادور در جریان کارزار انتخاباتی با شلیک مستقیم گلوله کشته شد

این شرکت تجاری با استفاده از ادبیاتی مشابه مقامات جمهوری اسلامی، پوشش اختیاری را «هنجارشکنی» خواند و نوشت این رفتار «مورد تایید مدیریت دیجی کالا نیست.»

محمداحسان خرامید، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هم در پیامی توئیتری اعلام کرد که پس از عذرخواهی مدیران دیجی کالا، با پیگیری‌های وزیر ارتباطات و فناوری، دفاتر این شرکت بازگشایی شده است.

در ماه‌های گذشته، شماری از شرکت‌های کارآفرین نوپا تعطیل شدند.

بهرام صلواتی، مدیر «رصدخانه مهاجرت ایران»، به تازگی از تمایل به مهاجرت ۶۷ درصد از نیروهای متخصص شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داده است.

این مقام پژوهشی همچنین از برخوردها با برخی شرکت‌های کارآفرین نوپا (استارت آپ) انتقاد کرده و تاکید کرده بود نمی‌توان «با مدل ۳۰ سال گذشته» با نخبگان و سرمایه‌های علمی مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان