• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • استفاده از موبایل در مدرسه توسط معلم و دانش‌آموزان «فقط در چارچوب سناریو‌های یادگیری» مجاز شناخته شد

استفاده از موبایل در مدرسه توسط معلم و دانش‌آموزان «فقط در چارچوب سناریو‌های یادگیری» مجاز شناخته شد

پیام جوان: پس از انتشار تصاویر گوناگون از محیط‌های آموزشی در شبکه‌های اجتماعی توسط معلمان، آموزش و پرورش در اقدامی تازه استفاده از موبایل در مدرسه توسط معلم و دانش‌آموزان را «فقط در چارچوب سناریو‌های یادگیری» مجاز دانست.

به گزارش صدای آمریکا، محمود‌امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش روز چهارشنبه درباره آخرین تصمیم در خصوص استفاده از موبایل در کلاس‌های درس به خبرگزاری ایلنا گفت: «براساس آخرین مصوبه شورای عالی، استفاده از تجهیزات آموزشی در چارچوب برنامه‌های آموزشی مدرسه که به تصویب شورای مدرسه می‌رسد مجاز است و غیر از آن مجاز نیست.»

به گفته این مقام مسئول، تمام موارد مربوط به تجهیزات آموزشی از جمله موبایل و فیلم و غیره در این مقوله قرار می‌گیرد و مدرسه و شورای مدرسه در چارچوب سناریو‌های یادگیری مدرسه در این زمینه‌ها «حد استفاده از موبایل» را تعیین می‌کنند.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به استفاده بلاگر‌ها از موبایل در محیط‌های آموزشی گفت: «در مورد بلاگر‌ها موضوع متفاوت است؛ اینجا موضوع حقوق عمومی شهروندی مطرح است. معلم حق ندارد به حقوق عمومی دانش‌آموزان تعدی کند، لذا این موضوع از بحث استفاده از موبایل به عنوان وسیله آموزشی جداست.»

در طی چند ماه گذشته انتشار ویدئو‌هایی توسط «معلم بلاگر‌ها» که با «ارزش‌های» جمهوری اسلامی «مغایرت» دانسته شد با واکنش‌های فراوانی از سوی چهره‌های نزدیک به حکومت همراه شد. این واکنش‌ها تا به آنجا پیش رفت که منجر به اخراج برخی از آن‌ها از مدرسه شد.

اگر چه علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادعا کرده بود «هیچ معلمی به خاطر بلاگر بودن اخراج نشده است و اگر دانش‌آموزی از طریق فعالیت معلمان بلاگر آسیب ببیند، با معلم برخورد قانونی می‌شود.» در ماه‌های گذشته گزارش‌ها حکایت از آن دارد که برخورد با این معلمان به بهانه‌های گوناگون از جمله «عدم رعایت حجاب و رفتار خلاف شأن معلمی» صورت گرفته که خلاف گفته‌های این مقام مسئول است.

  مدارس «مسجد محور» به‌صورت رسمی وارد سیستم آموزشی ایران شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان