• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وعده‌های بازگشت معین به ایران: شایعات، تناقضات و ابهامات

وعده‌های بازگشت معین به ایران: شایعات، تناقضات و ابهامات

پیام جوان: در پی شایعات مبنی بر بازگشت معین، خواننده سرشناس ایرانی، به ایران، عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه، مدعی شد که زمینه‌های بازگشت معین و دیگر ایرانیان خارج از کشور در حال فراهم شدن است.

سهرابی در گفتگو با شبکه شرق، ترس و نگرانی ایرانیان خارج از کشور برای سفر به ایران را غیر واقعی و ناشی از تبلیغات رسانه‌های معاند دانست.

بحث بازگشت معین پس از اظهارات محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد مبنی بر عدم مشکل برای حضور معین در ایران مطرح شد.

اما محسن برهانی، حقوقدان، در واکنش به این اظهارات، احتمال دستگیری معین در صورت بازگشت به ایران را مطرح کرد و به مواد قانونی اشاره کرد که مجازات‌های سنگینی را برای او در پی خواهد داشت.

معین تاکنون هیچ واکنشی به این اخبار و شایعات نشان نداده است.

حسن شماعی‌زاده، خواننده ایرانی، در توییتی به گفتگوی خود با معین اشاره کرد و نوشت که معین از احتمال ۲۸ سال حبس در صورت بازگشت به ایران سخن گفته است.

زمزمه دعوت از خوانندگان ایرانی مقیم خارج از کشور سابقه‌ای دیرینه دارد و در دوره محمود احمدی‌نژاد نیز مطرح شده بود. حبیب محبیان پس از بازگشت به ایران ممنوع‌الفعالیت شد و حتی پس از مرگ، اجازه دفن پیکرش در تهران به خانواده‌اش داده نشد.

تناقضات و ابهامات موجود در اظهارات مقامات دولتی و احتمال برخورد قضایی با معین در صورت بازگشت به ایران، چالش‌های پیش روی این موضوع را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش VOA

  برانکو: قهرمان می‌شویم چون داربی‌ها را نباختیم

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان