• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تصمیم شرکت «۷۷۷ پارتنرز» برای خرید اورتون از فرهاد مشیری

تصمیم شرکت «۷۷۷ پارتنرز» برای خرید اورتون از فرهاد مشیری

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، اورتون آن‌گونه که مشیری انتظار داشت، اوج نگرفت و حالا او مایل به فروش باشگاه است. اما خریدار احتمالی اورتون کیست؟

۷۷۷ پارتنرز در سال ۲۰۱۵ توسط استیون پاسکو و جاشوا وندر تاسیس شد، ۲ نفری که روی هم بیش از ۵۰ سال سابقه کار در بخش خدمات مالی را دارند. ۷۷۷ هم خودش را «خانواده پرشوری از هواداران ورزشی با انرژی زیاد و ریشه‌دار در فرهنگ» معرفی می‌کند. البته سرمایه‌گذاری در ورزش تنها کار ۷۷۷ نیست و این شرکت در صنعت هوانوردی، بیمه و فناوری مالی هم سرمایه‌گذاری کرده است.

این شرکت که در آمریکا مستقر است، سال ۲۰۱۸ اولین گام را برای باشگاه‌داری برداشت و ۶ درصد از سهام باشگاه سویا اسپانیا را خرید. در سال ۲۰۲۰ هم مالک باشگاه بسکتبال لندن، لاینز، در انگلیس شد و یک سال بعد، روی خود لیگ بسکتبال انگلیس سرمایه‌گذاری کرد. سپس در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ باشگاه‌های بیشتر و بیشتری را به دست آورد که اولین‌شان جنوا بود. این باشگاه ایتالیایی در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ از سری آ به دسته پایین‌تر سقوط کرد، ولی هم اکنون در رده دوم سری بی است و آماده است تا فصل بعد به سری آ بازگردد. ۷۷۷ سپس در فوریه ۲۰۲۲ هفتاد درصد از سهام قدیمی‌ترین باشگاه برزیل یعنی واسکو دگاما را خرید و سپس استاندارد لیژ در بلژیک و ستاره سرخ پاریس را به دارایی‌های خود اضافه کرد. آنها در هرتابرلین آلمان و ملبورن ویکتوری استرالیا نیز سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. حالا ۷۷۷ به دنبال خریدن بزرگترین باشگاهی است که تا کنون داشته، به شرط اینکه ۹۴ درصد سهام فرهاد مشیری در اورتون را کامل به دست بیاورد.

  ترکیب متفاوت لیورپول در بازی مقابل اورتون در دربی مرسی‌ساید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان