• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دونده سرعتی ایران که ورودی رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان را به دست آورده بود از حضور در این رقابت‌ها بازماند

دونده سرعتی ایران که ورودی رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان را به دست آورده بود از حضور در این رقابت‌ها بازماند

پیام جوان: به گزارش مهر، فرزانه فصیحی، رکوردار دو ۶۰ متر ایران و قهرمان آسیا و حسن تفتیان دیگر ملی پوش ایران شب گذشته با انتشار پستی در صفحات مجازی خود از عدم حضورشان در مسابقات قهرمانی جهان خبر دادند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی جهان طی روزهای اول تا سوم مارس (۱۱ تا ۱۳ اسفند) به میزبانی شهر گلاسکو در اسکاتلند برگزار می‌شود که بر اساس رنکینگ اعلام شده فرزانه فصیحی با کسب مدال طلا در رقابت‌های داخل سالن آسیا شانس شرکت در این رقابت ها را داشت که اما در نهایت این دونده سرعتی ایران به دلیل عدم صدور ویزا از حضور در این مسابقات باز ماند.

هادی سپهرزاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، در واکنش به عدم حضور فرزانه فصیحی درمسابقات قهرمانی جهان اسکاتلند اظهار داشت: قطعا کسی از این اتفاق خوشحال نیست چون همه دوست داشتیم هر دو ورزشکار ما در این رویداد جهانی حضور پیدا کنند.

وی افزود: اما در این باره نیاز به یکسری شفاف سازی است. به خاطر دارم زمانی که افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی بود جلسه‌ای در همین خصوص با حسن تفتیان و فرزانه فصیحی برگزار شد. آن زمان هیچ یک از این عزیزان ورودی لازم برای شرکت در مسابقات جهانی را کسب نکرده بودند حتی بخاطر دارم که تفتیان خودش معتقد بود که اخذ ویزا برای این رقابت‌ها حداقل یک پروسه زمانی یک ماهه لازم دارد.

این مربی دوومیدانی ادامه داد: آن زمان بچه‌های ما اصلا ورودی را کسب نکرده بودند و حتی دعوت نامه‌ای هم از سوی فدراسیون جهانی نیامده بود. فصیحی اخیرا و درست بعد از پایان مسابقات داخل سالن آسیا این ورودی را آنهم نه به صورت مستقیم بلکه از طریق رنکینک به دست آورد، بنابراین فرصت کافی برای گرفتن ویزا وجود نداشته است و نمی‌شود در این زمینه فدراسیون را مقصر دانست.

  شکست تیم هندبال جوانان دختر ایران در ادامه مسابقات قهرمانی جهان مقابل ایتالیا

سپهرزاد در ادامه خاطر نشان کرد: از طرفی در رنکینگ اسمی از حسن تفتیان نیست که واقعا دلیل این را نمی‌دانم چون او امتیاز خوبی داشت. بنابراین بر اساس همین رنک اعلام شده هم تنها فرزانه فصیحی مجوز شرکت در این مسابقات را داشت که آنهم به دلیل فرصت محدود امکان گرفتن ویزا نبوده است.

مدیر تیم‌های ملی در پاسخ به این پرسش که چرا فصیحی و تفتیان با آگاهی از این قوانین همچنان با انتشار مطلب و ویدیو در فضای مجازی فدراسیون را مقصر می‌دانند؟ گفت: قطعا بخاطر از دست دادن مسابقات به این مهمی ناراحت هستند. شاید اگر من هم جای آنها بودم همین واکنش را داشتم.

وی تاکید کرد: ورزشکاران ماه‌ها و سالها تلاش می‌کنند تا بتوانند در این مسابقات و بازیهای المپیک شرکت کنند. اما به هر دلیلی وقتی نمی‌شود طبیعی است که ناراحت شوند. ما هم دوست داشتیم که هر دوی این عزیزان را در این میدان جهانی ببینیم ولی به دلیل اینکه ورودی‌ها خیلی دیر به دست آمد، امکان گرفتن ویزا نبود و نمی‌شود فدراسیون را مقصر دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان