افزایش قیمت پیراهن مردانه و روی آوردن به فروش چکی

پیام جوان: اقتصاد ۲۴ در گزارشی از افزایش ۶۰ درصدی قیمت پیراهن مردانه در آستانه سال جدید خبر داده است. این گزارش حاکی از آن است که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، تقاضا برای این محصول کاهش یافته و تولید داخلی نیز ۲۰ درصد افت کرده است.

کاهش تولید پیراهن مردانه

یک تولید کننده پیراهن مردانه به اقتصاد ۲۴ می‌گوید که گرانی دلار و افزایش نرخ تورم، تولید این محصول را در سال جاری به شدت تحت تاثیر قرار داده است. به گفته وی، تولید پیراهن مردانه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

فروش چکی پیراهن مردانه

یکی از نکات قابل توجه در این گزارش، فروش چکی پیراهن مردانه به مشتریان خُرد است. این موضوع نشان می‌دهد که مردم حتی برای خرید اقلام ضروری مانند پیراهن نیز با مشکل روبرو هستند و ناچار به خرید قسطی هستند.

حداقل قیمت یک پیراهن مردانه با مواد اولیه ایرانی و چینی در بازار ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این قیمت برای بسیاری از مردم، به خصوص با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، بسیار بالا است.

افزایش خرید اقساطی

خرید اقساطی و چکی در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته است. روزنامه «دنیای اقتصاد» در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و نوشته است که با کاهش قدرت خرید مردم و رکود حاکم بر اقتصاد ایران، استقبال مردم از خرید کالا و خدمات قسطی افزایش یافته است.

تورم، عامل اصلی

تحلیلگران معتقدند که تورم عامل اصلی به وجود آمدن شرایط کنونی در جامعه است. تداوم تورم به این وضعیت دامن خواهد زد و مشکلات اقتصادی مردم را افزایش خواهد داد.

  تضییع حقوق کارگران علی‌رغم وجود سامانه جامع روابط کار

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه بهمن ماه امسال برای خانوارهای کشور به ۴۷.۷ درصد رسیده است. این رقم در مقایسه با ماه قبل ۱.۴ واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم نقطه‌ای

نرخ تورم نقطه‌ای نیز در بهمن ماه امسال به ۵۳.۴ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۲.۱ واحد درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان