• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • سلمان سامانی، از مقامات ارشد وزارت کشور دولت روحانی در آستانه اخراج از کانادا

سلمان سامانی، از مقامات ارشد وزارت کشور دولت روحانی در آستانه اخراج از کانادا

پیام جوان: سلمان سامانی، از مقامات ارشد وزارت کشور دولت روحانی که در آستانه اخراج از کانادا است، در جلسه روز پنجشنبه‌ کمیسیون مهاجرت و پناهندگی کانادا مدعی شد که از دستور «رئیس خود به نیروهای پلیس» برای کشتار معترضان در سال ۹۸ بی‌اطلاع بوده است.

به نقل از صدای آمریکا و به گزارش رسانه‌های کانادایی،‌ سامانی، معاون سابق وزیر کشور جمهوری اسلامی، در جریان بررسی به پرونده خود در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ تایید کرده که زیر نظر عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر وقت کشور، فعالیت می‌کرده اما از دستور او به نیروهای پلیس برای کشتار ایرانیان معترض اطلاع نداشته است.

او در عین حال ادعا کرد که رخدادهای سال ۹۸ «چنان او را آشفته» کرده که تصمیم به ترک دولت می‌گیرد. وی در پاسخ به این سوال که چرا با این وجود، تا دو سال بعد هم به کار خود در وزارت کشور جمهوری اسلامی ادامه داده است، افزود: «من برای کمک به مبارزه با همه‌گیری بیماری کرونا و کمک به مردم ایران تصمیم گرفتم در وزارت کشور بمانم.»

آژانس خدمات مرزی کانادا در تلاش است تا سامانی را به عنوان یک مقام ارشد در رژیم سرکوبگر ایران از کانادا اخراج کند.

او دومین مقام ایرانی است که بر اساس تحریم‌های اعمال شده توسط دولت کانادا در سال گذشته، با اخراج از این کشور مواجه می‌شود.

کمیسیون مهاجرت و پناهندگی کانادا، ۱۲ بهمن دستور اخراج مجید ایرانمنش، مدیرکل سابق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکومت ایران را صادر کرد.

دولت کانادا پس از کشته شدن مهسا امینی به دست گشت ارشاد به دلیل بدحجابی و اعتراضات گسترده ایرانیان در شهرهای مختلف کانادا همزمان با شهرهای مختلف ایران، شمار زیادی از سران، مقامات و وابستگان به جمهوری اسلامی را تحریم ‌و برای حضور آنها در کانادا محدودیتهای زیادی اعمال کرد.

  شمار تلفات کرونا در جهان از ۴۰۰۰۰ و شمار عفونت‌ها از ۸۰۰۰۰۰ گذشت

در حال حاضر پرونده دستکم ۱۰ ایرانی به اتهام وابستگی به «رژیم تهران» برای اخراج از کانادا در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان