• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • نوسانات شدید ارزی، بازارهای ایران را فلج کرد

نوسانات شدید ارزی، بازارهای ایران را فلج کرد

پیام جوان: در پی نوسانات شدید ارزی در ایران، بازارهای لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، موبایل، سکه و دلار، خرید و فروش را متوقف کردند.

روز گذشته، سه شنبه دهم بهمن ماه، قیمت دلار در بازار آزاد به کانال ۶۰ هزار تومان رسید و سپس به کانال ۵۹ هزار تومان عقب نشینی کرد. این نوسانات شدید، باعث شد تا فروشندگان در بازارهای مختلف، از جمله بازار لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، موبایل، سکه و دلار، خرید و فروش را متوقف کنند.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی، در گزارشی از بازار لوازم خانگی نوشت که کسبه معتقدند افزایش نرخ دلار، عاملی شده است تا تولیدکنندگان بر طبل گرانی بکوبند و خواستار تغییرات قیمتی در انواع محصولات خود شوند. این خبرگزاری از تولیدکنندگان داخلی انتقاد کرده و نوشته است که مگر تولیدکننده منابع ارزی خود را از بازار آزاد تامین می‌کند که با هر نوسان قیمتی خواستار تغییر قیمت در محصولات خود است.

وب‌سایت خبرآنلاین نیز در گزارشی از نوسانات بازار ارز نوشت که دیروز (سه شنبه دهم بهمن) روز مهمی در بازار ارز محسوب می‌شود چرا که پیشروی قیمت‌ها به سمت سد مقاومتی سوم یعنی شصت هزار تومان، فضای بازار را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد.

روزنامه اطلاعات نیز در واکنش به تنش قیمتی در بازار نوشت راه آرامش بخشیدن به بازار ارز، «اظهارنظرهای طلبکارانه دولت نیست و دولت باید واقعیت کف بازار را بپذیرد.»

نوسانات شدید ارزی در ایران، بازارهای مختلف را فلج کرده است. این نوسانات، ناشی از عوامل مختلفی از جمله تحریم‌های بین‌المللی، سیاست‌های اقتصادی دولت و ناکارآمدی نظام بانکی است. تا زمانی که این عوامل برطرف نشوند، انتظار می‌رود که بازار ارز همچنان نابسامان باشد و بازارهای مختلف را تحت تاثیر قرار دهد.

  توقف فروش دلار مسافرتی در عراق: فرصت یا چالش برای ایران؟

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان