• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • افزایش خزنده قیمت دلار در بازار ارز تهران

افزایش خزنده قیمت دلار در بازار ارز تهران

پیام جوان: مرور وب‌سایت‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی قیمت طلا و ارز نشان می‌دهد که قیمت دلار بصورت خزنده در حال افزایش است و امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه و تا لحظه تنظیم این خبر به ۵۶ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

براساس این گزارش قیمت دلار در یک ماه اخیر نوسانات شدیدی را تجربه کرده و از کانال ۵۰ هزار تومان به کانال ۶۰ هزار تومان نیز رسید و دوباره به کانال ۵۴ هزار تومان بازگشت.

کارشناسان این سقوط قیمت را ناشی از برنامه بانک مرکزی مبنی بر اعلام جذب سپرده‌ها با سود ۳۰ درصد و عرضه طلا و سکه عنوان کردند.

برهمین اساس با از بین رفتن آثار اولیه این سیاست‌ها در بازار و به پایان رسیدن دوره سپرده‌پذیری، قیمت ارز در بازار آزاد دوباره روند افزایشی به خود گرفته است.

کارشناسان معتقدند با در نظر گرفتن سیاست‌های خزانه‌داری ایالات متحده و رویکرد همسایگان ایران در مورد مناسبات ارزی، قیمت دلار روند افزایش خود را حفظ خواهد کرد.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز ۱۵ بهمن ماه در گزارشی اعلام کرده بود که پس از سفر یک مقام ارشد خزانه داری ایالات متحده به عراق، هشت بانک عراقی از معاملات دلاری آمریکا منع شدند.

پیش‌تر نیز دولت عراق بانک‌ها و صرافی‌های این کشور را از مبادلات ارزی با ایران منع کرده بود.

سخنگوی خزانه داری آمریکا در این رابطه گفته است که واشنگتن در حفاظت از بخش مالی عراق در برابر سوء‌‌استفاده جمهوری اسلامی ایران یا سایر عوامل شریر، همچنان شریک عراق خواهد بود.

بر اساس گزارش VOA

  توقف ریزش بازار رمز ارزها

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان