• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • محمد مصدق کهنموئی، معاون اول قوه قضاییه پس از گذشت چندین ماه از بازداشت فرزندانش از سمت خود استعفا داد

محمد مصدق کهنموئی، معاون اول قوه قضاییه پس از گذشت چندین ماه از بازداشت فرزندانش از سمت خود استعفا داد

پیام جوان: پس از گذشت چندین ماه از انتشار خبر «سوءاستفاده و فساد اقتصادی»، فرزندان محمد مصدق کهنموئی، معاون اول قوه قضاییه، این مقام قضایی امروز از سمت خود استعفا کرد. مصدق ادعا کرده است که این درخواست استعفا برای از بین بردن شائبه «هرگونه اعمال نفوذ در پرونده فرزندانش» بوده است.

مرکز رسانه قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه از پذیرش درخواست استعفای محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه، توسط غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه خبر داد.

در بخش‌هایی از خبر منتشر شده توسط قوه قضاییه به نقل از رئیس قوه قضاییه گفته شده که «دستگاه قضایی باید بدون تبعیض و اغماض با فساد در همه عرصه‌ها و ساخت‌ها برخورد جدی داشته باشد.» این تصمیم پس از تشکیل پرونده‌ای که متهمان آن از جمله دو تن از فرزندان پسر مصدق معاون اول قوه قضاییه متهم به اعمال نفوذ در برخی پرونده‌های قضایی هستند اتخاذ شده است.

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه با اشاره به متن استعفا ادعا کرده که «این مقام مستعفی» از ابتدای تشکیل پرونده‌ اتهامی فرزندانش، «با احدی از عوامل مرتبط با پرونده اعم از قضات دادسرا و دادگاه هیچگونه ارتباطی نداشته است.» به گفته رئیس قوه قضاییه اگرچه مصدق در رسیدگی به پرونده مورد اشاره «مدخلیت و تاثیری نداشته و نخواهد داشت» اما با توجه به درخواست او استعفایش مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش VOA

  صحبت‌های سخنگوی قوه قضاییه از روند پرونده امیر تتلو

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان