• Home
  • >
  • اخبار ونکوور
  • >
  • اولین شرکت نوشابه دست‌ساز بومی کانادا در New Westminster راه‌اندازی شد

اولین شرکت نوشابه دست‌ساز بومی کانادا در New Westminster راه‌اندازی شد

پیام جوان: به گزارش ونکوور ایز آوسوم، نادین جاپسون، یک زن بومی Plains Cree و یکی از اعضای Alexander Cree Nation، مؤسس شرکت «هارت‌بری سُدا» است. این شرکت نوشابه‌های دست‌ساز که اکنون در New Westminster تولید می‌شود، طعم‌های مختلفی از جمله توت‌فرنگی با ریواس، زنجبیل با رز وحشی و گل ختمی، و تمشک با علف آتشین ارائه می‌دهد.

او می‌گوید: «واقعاً هیجان‌انگیز است. همه کسانی که در این رابطه بل آن‌ها گفتگو کردیم، فکر می‌کنند ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است. این شرکت با حمایت و علاقه‌ی زیادی روبرو شده است. فکر می‌کنم پذیرش زنان و به‌خصوص زنان بومی در عرصه‌ی تجارت، رو به افزایش است. خیلی‌ها دوست دارند ما موفق شویم.»

جشن راه‌اندازی «هارت‌بری سُدا» یکشنبه‌ی دوم جون از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعدازظهر در ۱۱-۳۰ کاپیلانو وی برگزار می‌شود. در این مراسم، موزیک دی‌جی کوکوم، کامیون‌های غذافروشی با غذاهای سنتی و نمونه‌های رایگان نوشابه‌های «هارت‌بری سُدا» ارائه خواهد شد.

جاپسون می‌گوید سفری که منجر به خلق «هارت‌بری سُدا» شد، از سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

او توضیح می‌دهد: «من شروع به یادگیری بیشتر درباره‌ی گیاهان دارویی کردم. این موضوع مرا به سفری برای کشف بیشتر درباره‌ی ریشه‌هایم سوق داد.»

جاپسون می‌گوید برقراری مجدد ارتباط با روش‌های سنتی، الهام‌بخش او برای تولید نوشابه‌های گیاهی شد؛

از آنجایی که دیابت در «جامعه‌ی بومیان» بسیار شایع است، جاپسون می‌گوید مهم بود که نوشابه‌های آن‌ها کم‌قند باشند.

او می‌گوید: «این نوشابه‌ها با کالری و قند کم، حاوی آبمیوه‌های طبیعی هستند و از گیاهان بومی در طعم‌هایشان استفاده می‌کنند.»

توت‌فرنگی، علف آتشین، پوست درخت توس و رز وحشی از جمله‌ی مواد تشکیل‌دهنده‌ی نوشابه‌های «هارت‌بری سُدا» هستند.

  استخر کیتسیلانو نجات پیدا کرد! مشارکت بخش خصوصی برای بازسازی این استخر نمادین

جاپسون می‌گوید «هارت‌بری سُدا» نامی طبیعی برای شرکتی است که نوشابه‌هایی از آبمیوه‌های طبیعی تولید می‌کند.

او اشاره می‌کند: «در زبان کری به توت‌فرنگی، «هارت‌بری» می‌گویند. این اسم بامزه‌ای به نظر می‌رسید.»

قوطی‌های «هارت‌بری سُدا» شامل ترجمه‌های کری مواد تشکیل‌دهنده، به همراه الفبای مخصوص این زبان هستند.

جاپسون می‌گوید: «می‌خواستیم این نوشابه جنبه‌ی آموزشی هم داشته باشد. روی هر قوطی یک کد QR وجود دارد که شما را به وب‌سایت ما هدایت می‌کند و در آنجا می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره‌ی هر یک از مواد تشکیل‌دهنده به دست آورید.»

نوشابه‌های «هارت‌بری سُدا» در فروشگاه‌های مختلف تحت مالکیت بومیان در بریتیش کلمبیا و همچنین برخی جشنواره‌های تابستانی امسال در دسترس خواهند بود.

جاپسون می‌گوید شرکت‌های تولید نوشابه‌های دست‌ساز در ایالات متحده «کاملاً بزرگ» هستند و در شرق کانادا نیز در حال رونق گرفتن‌اند.

الکس جاپسون، یکی از مالکان «آنادر بیر کو»، از راه‌اندازی شرکتی توسط همسرش که یک زن بومی است و نوشابه‌های دست‌ساز ارائه می‌دهد، بسیار هیجان‌زده است. او می‌گوید در ایالات متحده شرکت‌های نوشابه‌ی بومی زیادی وجود دارد.

او می‌گوید: «فکر می‌کنم این اولین برند نوشابه‌ی بومی در کانادا باشد؛ تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم و هیچ موردی پیدا نکرده‌ایم. در سفرهایمان به ایالات متحده، دیدیم که برخی برندهای نوشابه‌ی بومی در آنجا وجود دارد؛ فقط برای ما تعجب‌آور بود که چنین چیزی را اینجا ندیده بودیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

آرشیو مقالات پیام جوان

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter Payam Javan

همراهان پیام جوان