• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی محل جدیدی را برای خدمات کنسولی ایران در پایتخت سوریه افتتاح کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی محل جدیدی را برای خدمات کنسولی ایران در پایتخت سوریه افتتاح کرد

پیام جوان: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه محل جدیدی را برای خدمات کنسولی ایران در پایتخت سوریه افتتاح کرد.

به نقل از صدای آمریکا، رسانه دولتی سوریه، سانا، گزارش داد این ساختمان در نزدیکی کنسولگری قبلی قرار دارد. یکی از اعضای هیئت جمهوری اسلامی نیز به خبرگزاری رویترز گفت، ساختمان کنسولی جدید پیشتر متعلق به یک شرکت خودروسازی ایرانی-سوری بوده است.

محل قبلی که کنار ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در دمشق قرار داشت، هفته گذشته بر اثر یک حمله منتسب به اسرائيل ویران شد و هفت نیروی سپاه، از جمله دو فرمانده ارشد آن که در آن ساختمان ظاهرا برای جلسه‌ای حضور داشتند، کشته شدند.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در کنار امیرعبداللهیان که در حال پایان دادن به سفر خود در سوریه بود، در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید کنسولگری حاضر بود. این دو سپس از یکی از مجروحان حمله ۱۳ فروردین که هنوز در بیمارستان تحت درمان بود، عیادت کردند.

مقداد در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت سوریه در کنار جناح‌های «مقاومت» در منطقه – اصطلاحی که جمهوری اسلامی برای گروه‌های نیابتی خود در خاورمیانه استفاده می‌کند – می‌ایستد، اما درباره این که آیا سوریه به‌طور مستقیم پاسخ حمله اسرائيل را خواهد داد یا خیر، توضیحی نداد.

امیرعبداللهیان هم تکرار کرد اسرائیل برای ضربه زدن به ساختمان کنسولگری «مجازات» خواهد شد، اما همچون دیگر مقامات در ایران که ادعاهای مشابه و کلی و مبهمی مطرح کرده‌اند، جزئیاتی ارائه نداد.

  Benin holds vote with no opposition candidates

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان